۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85200150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزایر: دخالت نظامی در نیجر، ثبات منطقه را به خطر می اندازد

تهران – ایرنا – رئیس ستاد کل ارتش الجزایر گفت: دخالت نظامی خارجی در نیجر، ثبات منطقه ساحل آفریقا را با خطر روبرو می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرلشکر «سعید شنقریحه» روز سه شنبه در یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو خواستار بازگشت به وضعیت قانونی و عمل به قانون اساسی در نیجر بدون دخالت خارجی شد.

وی با هشدار نسبت به هرگونه دخالت نظامی خارجی در نیجر گفت: هرگونه دخالت خارجی به بی ثباتی بیشتر در منطقه ساحل منجر می شود.

شنقریحه افزود: اوضاع کنونی منطقه ساحل آفریقا نتیجه مستقیم بحران لیبی و دخالت های خارجی در منطقه از سال ۲۰۱۱ و افزایش نگران کننده درگیری های مسلحانه در سودان از آوریل ۲۰۲۳ است.

وی اضافه کرد: تداوم بن بست سیاسی در لیبی مایه نگرانی همه ملت های منطقه است و این ملت ها امیدوارند که برادرانشان در لیبی به یک توافق سیاسی برای آشتی و برگزاری انتخابات دست یابند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، قدرت را در دست گرفتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم را نیز دارد. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد اما همچنان شرکت های فرانسوی بخش گسترده ای از معادن این کشور از جمله معادن اورانیوم را استخراج می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha