۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85200198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حداقل نیاز آبی سالانه فضای سبز اصفهان ۳۶ میلیون مترمکعب است

اصفهان -ایرنا -معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حداقل نیاز آبی فضای سبز این کلانشهر برای زنده نگه داشتن پوشش گیاهی و درختان ۳۶ میلیون مترمکعب در سال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بقایی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود منابع آبی در این منطقه اظهار داشت: به طور ایده آل برای آبیاری فضای سبز اصفهان سالانه به ۱۰۰ میلیون متر مکعب نیاز داریم و میزان مطلوب آن ۵۶ میلیون متر مکعب است اما این میزان ۳۶ میلیون متر مکعب تحقق پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این میزان نشان می‌دهد که با کمبود منابع آبی برای آبیاری پوشش گیاهی و درختان مواجه هستیم و این برای فضای سبز مشکل ایجاد می‌کند.

معاون شهردار با بیان اینکه بهره‌گیری از پساب یکی از راهکارهای آبیاری فضای سبز است تصریح کرد: مقدار آب مصرفی برای فضای سبز اصفهان ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه متشکل از ۴۰۰ لیتر پساب و ۸۰۰ لیتر منابع آب زیرسطحی است.

بقایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز برداشت ما از پساب ۶۲۰ لیتر بر ثانیه است که ٣١٧ لیتر آن به ما تحویل داده می شود و برای برداشت ۴۰۰ لیتر دیگر در حال انعقاد قرارداد هستیم.

وی با اشاره به مطالعات جمع آوری و استحصال روان آب های شهری گفت: برای استفاده از این منبع آبی باید ۳۰۰ کیلومتر کانال احداث و ۱۶ هزار چاه جذبی حفر کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: سرانه فضای سبز اکولوژیک این شهر ۲۸ مترمربع و سرانه فضای سبز تفرجگاهی سه مترمربع به ازای هر نفر است که این مقدار تا سال ۱۴۱۰ باید به پنج مترمربع افزایش یابد.

بقایی با بیان اینکه روزانه در این کلانشهر ۵۰۰ تن پسماند فسادپذیر از نوع تر تولید می‌شود خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۵۰ تن شیرابه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه متوسط تولید پسماند در جهان ۷۴۰ و در شهر اصفهان ۵۰۰ گرم در روز است.

به گزارش ایرنا، پنج هزار هکتار فضای سبز و حدود ۳۰۰ کیلومتر مادی این کلانشهر بدلیل خشکاندن زاینده‌رود و تخصیص نیافتن حقابه‌ها، از حیث آبیاری شرایط نامناسبی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha