۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85200204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکجانبه‌گرایی نمی‌تواند منجر به رفاه، صلح و امنیت جهان شود

مسکو - ایرنا- سفیر ایران در روسیه گفت‌: همه کشورها باید در مدیریت جهانی برای دستیابی به صلح و امنیت با یکدیگر همکاری کنند و یکجانبه گرایی نمی تواند منجر به رفاه، صلح و امنیت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ کاظم جلالی سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو افزود: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که با یکجانبه گرایی در عرصه جهانی مقابله می کند و خوشحال هستیم که امروز در عرصه جهانی، گفتمان جمهوری اسلامی ایران طرفداران بسیار زیادی یافته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز عملا یک جبهه برای مقابله با یکجانبه‌گرایی در جهان شکل گرفته است و کشورهای قدرتمندی همچون روسیه و چین،‌این گفتمان را دنبال می‌کنند.
سفیر ایران در روسیه گفت:‌ با چنین رویکرد مسکو، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حال رشد فزاینده است و مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی،‌سیاسی، ‌نظامی، دفاعی،‌ امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در حال ارتقا است.

یکجانبه‌گرایی نمی‌تواند منجر به رفاه، صلح و امنیت جهان شود

جلالی در پاسخ به پرسش دیگری، مباحث مطرح شده در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو را حاوی نکات ارزشمند و همگرایانه در مسیر شکل گیری نظم نوین جهانی دانست و گفت:‌ بزرگترین پیام سخنان مطرح شده در این اجلاس این بود که باید به سمت معماری دنیای چندجانبه گرایی حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد:‌دنیای یکجانبه گرایی،‌ دنیای زندان و منحصر کردن برخی ارزش‌ها است که این رویکرد با مخالفت کشورهای مختلف جهان روبرو شده است.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو روز سه شنبه با پخش پیام تصویری رئیس جمهوری روسیه، قرائت پیام رئیس جمهوری بلاروس و سخنرانی برخی مقامات از جمله وزیر دفاع چین و وزیران امور خارجه و دفاع فدراسیون روسیه آغاز به کار کرد.
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس سخنانی با موضوع جهان چندقطبی ارائه کرد.
صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در نمایشگاه مجمع بین المللی فنی– نظامی روسیه موسوم به آرمی فروم ۲۰۲۳ که دوشنبه در پارک پاتریوت در غرب مسکو آغاز به کار کرد،‌بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند.
این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ اوت (۲۳ تا ۲۹ مرداد) در غرب مسکو برپا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha