۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85200413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر نخست‌وزیر کودتاچیان نیجر به چاد

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۱۱
کد خبر: 85200413
سفر نخست‌وزیر کودتاچیان نیجر به چاد

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، نخست‌وزیر کودتاچیان نیجر به چاد سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور درباره تحولات کشورش گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آلمان، «محمد امین زین» نخست وزیر کودتاچیان در نیجر روز سه شنبه در اولین سفر خارجی خود وارد چاد شد.

زین در سفر به چاد با «محمد ادریس دبی اتنو» رئیس جمهور چاد و نیز «صالح کبزابو» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر نیجر پیام «عبدالرحمن الچیانی» فرمانده کودتاچیان را که به تازگی به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب شده به رئیس جمهور چاد ابلاغ کرده و شرایط کنونی کودتا را توضیح داده است.

رئیس جمهور چاد ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) از نیامی پایتخت نیجر بازدید و با فرماندهان کودتاچیان در این کشور ملاقات کرده بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده نقطه پایان گذاشتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha