طرح هادی ۱۱۵ روستای استان بوشهر نیاز به بازنگری دارد

بوشهر - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تاکنون بازنگری ۲۳۶ طرح هادی روستاهای این استان معادل ۵۸ درصد انجام شده و همچنان طرح هادی ۱۱۵ روستای دیگر نیاز به بازنگری دارد.

علی افرند روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: قرار است سالانه ۱۰ درصد بازنگری طرح‌های هادی روستایی انجام شود و در این ارتباط امسال نیز کاربازنگری ۵۵ طرح هادی انجام شود.

وی با بیان اینکه ۳۹۲ روستای استان بوشهر معادل ۹۷ درصد دارای نقشه طرح هادی هستند افزود: از ۸۲۰ روستای موجود در استان بوشهر ۴۰۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است که در ۳۸۴ روستا معادل ۹۵ درصد حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده و این استان از لحاظ برخورداری طرح هادی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: پارسال ۴۳۰ طرح با ۲هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، مسئولیت‌های اجتماعی نفت و ملی اعتبار در این استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: از این شمار طرح روستایی ۱۴۴ طرح از محل اعتبارات استانی، ۱۷۱ طرح از محل اعتبارات نفت و ۱۱۵ طرح نیز از محل اعتبارات ملی اجرایی شد.

افروند یادآور شد: این اعتبارات در حوزه عمران روستایی در بخش طرح‌های هادی، ساخت معابر، آسفالت کوچه و خیابان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت هشت سال گذشته آسفالت پنج میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۶۵ مترمربع معادل ۷۱۶ کیلومتر از معابر روستاها با مشارکت دهیاری‌ها با ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

افرند در خصوص واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۷۹ قطعه زمین در روستاهای این استان به متقاضیان واگذار شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با گرامیداشت هفته دولت سه هزار قطعه زمین در استان به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۷۸هزار و ۵۷ جلد سند روستایی و ۱۷ هزار و ۶۴۵ جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر شده است.

افرند ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز ۲هزار و ۶۰۰ جلد سند روستایی و ۲هزار و ۳۷ جلد سند شهری صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha