۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85200476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری ایلام در بهار امسال ۶.۸ درصد بوده است

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبر: 85200476
نرخ بیکاری ایلام در بهار امسال ۶.۸ درصد بوده است

ایلام - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نرخ بیکاری بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۴۰۲ در بین جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در استان ۶.۸ درصد بوده است.

زهره السادات حائری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمارگیری در ماه میانی هر فصل همزمان با سراسر کشور در استان ایلام اجرا می شود، اظهار کرد: این نرخ نسبت به فصل زمستان ۱۴۰۱ به میزان ۱.۵ واحد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (فصل بهار ۱۴۰۱) به میزان ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده و بررسی نرخ بیکاری جوانان بین سنین ۱۵ تا ۲۴ ساله نشان می دهد که ۲۳.۱ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده اند و این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

حائری بیان کرد: بر اساس بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری در بین گروه های سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله نشان می دهد که ۱۵.۹ درصد از این جمعیت بیکار بوده اند و این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲.۸ واحد درصد کاهش دارد.

وی در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی( نرخ فعالیت) جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان هم گفت: بررسی این نرخ بیانگر این نکته است که ۳۲.۸ درصد جمعیت در سن کار این گروه از نظر اقتصادی فعال بوده اند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: بر اساس آمار نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

نرخ بیکاری ایلام در بهار امسال ۶.۸ درصد بوده است

وی افزود: بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی استان ایلام نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل(بهار ۱۴۰۱) ۰.۵ واحد درصد کاهش دارد.

حائری در خصوص نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان اظهار کرد: بررسی این نسبت بیانگر آن است که ۳۰.۶ درصد از جمعیت در سن کار (۱۵ساله و بیشتر) شاغل بوده اند و این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: طبق بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی، بخش خدمات با ۵۰.۹ درصد، بخش صنعت با ۳۰.۸ درصد و بخش کشاورزی با ۱۸.۳ درصد بیشترین سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: سهم شاغلان بخش خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳.۲ واحد درصد افزایش و سهم شاغلان بخش کشاورزی و بخش صنعت به ترتیب ۲.۹ و ۰.۳ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، به دلیل تحولات اجتماعی صورت گرفته در زمینه سن ورود به بازار کار در سال های اخیر در اقصی نقاط دنیا، طبق تعاریف بین المللی حداقل سن ۱۵ سال برای بررسی شاخص های کلیدی بازار کار در نظر گرفته شده است که به دلیل تحولات مشابه در کشور ما نیز، شاخص های عمده بازار کار کشور بر اساس جمعیت ۱۵ ساله و بیش تر محاسبه و ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha