ژنراتورهای تولیدی تراکتورسازی ایران توان تامین انرژی آفریقا را دارد

تبریز- ایرنا- سفیر جدید ایران در کشور گینه کوناکری با بیان اینکه نیاز به ژنراتور در واحدهای صنعتی و منازل مسکونی در آفریقا جدی است، گفت: ژنراتورهای تولیدی تراکتور ایران می تواند این نیاز را تامین و برطرف کند.

به گزارش ایرنا، «جمشید پرویزی» روز چهارشنبه و قبل از عزیمت به محل ماموریت جدید خود، سفری به آذربایجان شرقی و تبریز داشت و در بازدیدی که از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران کرد، افزود: ژنراتورهای متفاوت با توان و قدرت بالا در این گروه صنعتی تولید می شود که به دلیل قیمت پایین، به راحتی در آفریقا مشتری پیدا می کند.

وی اظهار کرد: استعدادهای کشاورزی در آفریقا در حال شکوفایی است و به دلیل بحران اوکراین، توجه به منابع غذایی در سایر نقاط کره زمین در حال افزایش است و همین موضوع موجب شده نیاز به ماشین آلات و تجهیزات ادوات کشاورزی بیشتر شود و این نیاز در بیشتر دیدارهایی که با مقامات گینه داشتیم دیده می شد.
پرویزی بیان کرد: در محل ماموریتم به عنوان سفیر تلاش خواهم کرد تا از ظرفیت های صادراتی آذربایجان شرقی به آفریقا استفاده کنم و این توانایی در این استان وجود دارد تا بخشی از نیازهای کشورهای آفریقایی به انرژی را با تولید و صادرات ژنراتور تامین کند.

وی تاکید کرد: کشورهای غرب آفریقا باتوجه به بهره مندی از منابع زیرزمینی و دسترسی به سرمایه، در حال صنعتی شدن و بهبود توسعه زندگی شهری هستند اما زیرساخت های لازم را ندارند و در زمینه تامین انرژی و برق با مشکل مواجه هستند.
وی همچنین از نشست خود با مجموعه های دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان و تبادل استاد و دانشجو، اعزام تیم های بهداشتی و توسعه بهداشت شهری و زیرساخت ها، ایران می تواند در آفریقا کارهای زیادی انجام دهد.
وی آمار رسمی مراودات ایران و گینه را بسیار کم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این رقم حدود ۲۰۰ هزار یورو است اما بیشتر محصولات ایرانی به دلیل تحریم، با عناوین و برندهای دیگر در آفریقا عرضه می شود و در واقع زمینه برای حضور کالای ایرانی در آفریقا فراهم شده است.

ژنراتورهای تولیدی تراکتور ایران توان تامین انرژی آفریقا را داراست

آفریقایی ها با تراکتور ایران آشنا هستند

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این دیدار گفت: کشورهای آفریقایی به ویژه غرب آفریقا بازار بسیار خوب برای تراکتورهای تولیدی و همچنین سایر محصولات گروه از جمله ژنراتور و پمپ و موتورهای آب هستند.

«امیر احمد اندبیلی» افزود: تراکتورسازی سابقه زیادی در صادرات به آفریقا دارد و کشاورزان این کشور با محصولات تراکتور آشنا هستند قطعات یدکی در قاره آفریقا به وفور یافت می شود و تلاش داریم که از طریق نمایندگی های کشور و سفارت ها، ارتباطات را توسعه داده و صادرات را افزایش دهیم.

وی اعلام کرد: تراکتورسازی آمادگی مراودات اقتصادی در حوزه ماشین آلات کشاورزی با گینهرا دارد و اگر سرمایه گذار محلی و علاقه مند پیدا شود علاوه برتامین نیازهای گینه، می توانیم از این کشور به عنوان مرکز صادراتی محصولات تراکتورسازی ایران در غرب آفریقا استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، گینه با نام رسمی جمهوری گینه کشوری است در شمال غربی آفریقا در سواحل اقیانوس اطلس. پایتخت آن کوناکری است. جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن فرانسوی است.

۸۵ درصد از جمعیت این کشور مسلمان و ۱۰ درصد نیز مسیحی‌اند.

این کشور پیش از این گینه فرانسه و گاه گینه کوناکری نامیده می‌شد امروزه نیز گاه به آن گینه کوناکری می‌گویند تا از گینه بیسائو و جمهوری گینه استوایی باز شناخته شود.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha