اجلاس روسای آموزش و پرورش با هدف تبیین اهداف تعلیم و تربیت برگزار می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش‌آذربایجان‌غربی گفت: سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش در این استان همزمان با سراسر کشور با هدف تببین سیاست‌های نظام آموزشی و تبیین افق ترسیم شده از امروز /چهارشنبه/ برگزار می‌شود.

علی مطهری روز چهارشنبه در حاشیه آغاز سی و هفتمین اجلاس سراسرس روسای آموزش و پرورش (که به صورت وبینار برگزار می‌شود) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشرفت و توسعه و داشتن ایران قوی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند معلم تمدن ساز هستیم و شعار این نشست سه روزه محور معلم تمدن ساز، مدرسه اثر بخش و ایران قوی است.

وی با اشاره به حضور مدیران ۲۴ منطقه آموزشی آذربایجان غربی در این اجلاس اظهار کرد: افق‌های ترسیم شده برای آموزش و پرورش در قالب سند تحول و بررسی برنامه‌های تدوین شده برای سال تحصیلی پیش رو از جمله مهمترین رویکردهای برگزاری این اجلاس است.

مطهری با بیان اینکه معلم و دانش آموز ۲ عنصر اساسی در تعلیم و تربیت هستند، ادامه داد: پرورش معلمانی تاثیر گذار و در تراز انقلاب برای تربیت دانش آموزانی نمونه، دانا و آگاه از رسالت‌های مهم این نهاد است.

اجلاس روسای آموزش و پرورش با هدف تبیین اهداف تعلیم و تربیت برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معلم قوی و اثر بخش برای داشتن ایران قوی لازم است، اضافه کرد: معلمان دلسوز و نقش‌آفرین می‌توانند روحیه جهادی و انقلابی را در دانش آموزان نهادینه کنند و نباید از این نقش غفلت کرد.

وی با بیان اینکه مسیر تحول آموزش و پرورش در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رقم می‌خورد، یادآور شد: سعی می شود از ایده‌های صاحب نظران تعلیم و تربیت در پرورش نیروهایی توانمند و انقلابی و اثر بخش در مدارس نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به عدالت آموزشی و جایگاه آن در نظام آموزشی گفت: ارتقای کیفی و کمی آموزش بخصوص فضای آموزشی در این راستا در اولویت مسوولان استانی است و اقدامات مطلوبی با توجه ویژه دولت و پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، این اجلاس به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار در ارومیه برگزار می‌شود معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ناظر اجرای این اجلاس است.

مسوولان وزارت آموزش و پرورش به صورت وبیناری با اعضای این اجلاس در شهرستان‌ها ارتباط مستقیم و زنده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha