بنیاد علوی در ساخت هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی خراسان جنوبی مشارکت دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل بنیاد علوی گفت: برای ساخت هزار و ۶۲۲ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن تعهد داریم که از این تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل مردم شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خاوئی روز چهارشنبه در جلسه "بررسی تعهدات بنیاد علوی در زمینه ساخت مسکن محرومان خراسان جنوبی" افزود: با برنامه‌ریزی و توافقاتی که امروز انجام شد در مجموع هزار و ۴۰۰ واحد تا پایان سال جاری تحویل می‌شود و ۲۰۰ واحد هم سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس تفاهم با کمیته امداد برای ساخت هر واحد مسکونی مددجویی ۷۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۰ کیسه سیمان رایگان پرداخت کردیم.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: طبق تفاهم با سازمان بهزیستی نیز برای ساخت مسکن خانواده‌های دو معلول و بیشتر در نقاط روستایی یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و در نقاط شهری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای این خانواده‌ها پرداخت شده‌ است.

وی افزود: همچنین برای ساخت مسکن محرومان براساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ کیسه سیمان و ۲ تن میلگرد پرداخت کردیم که در این تفاهم‌نامه برای ساخت هزار و ۸۷ واحد مسکونی مشارکت داریم.

خاوئی تصریح کرد: اجرای طرح مسکن محرومان را در استان خراسان جنوبی ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه عمده اقدامات بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف طرح‌های آبادانی و پیشرفت بوده است گفت: با پیشنهاد استان فعالیت‌هایی را در شهرستان زیرکوه آغاز خواهیم کرد و در بقیه شهرستان‌های استان هم کمک‌های موردی داشته‌ایم.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال انواع کمک‌های بنیاد در بخش‌های مختلف خراسان جنوبی بوده است.

وی گفت: هدف‌گذاری کردیم در سال جاری همین مبلغ یا بیشتر در این استان هزینه شود که هزینه‌کرد ما بستگی به احصای پروژه‌ها دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: بنیاد علوی در ساخت هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی برای محرومان استان مشارکت دارد که از این تعداد هزار و ۸۷ واحد براساس تفاهم با بنیاد مسکن، ۱۷۳ واحد تفاهم با کمیته امداد و ۳۶۲ واحد با مجموعه بهزیستی بوده و تلاش ما این است تا سال آینده تمامی این واحدها تکمیل شود.

علیرضا عباس‌زاده عنوان کرد: لازم است در تفاهم‌نامه‌های جدید ساخت مسکن برای محرومان در سطح کشور، خراسان جنوبی ویژه دیده شود.

وی از رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواست نسبت به تبیین و تشریح اقدامات بنیاد علوی برای مردم اقدام کنند چرا که این اقدامات خدمات مجموعه نظام به نقاط محروم است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد علوی اقدامات محرومیت‌زدایی خوبی را در شهرستان زیرکوه هم دنبال خواهد کرد که امیدواریم توسعه بخشی از این شهرستان مرزی رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha