مشارکت بالای مردم در انتخابات زمینه‌ساز امنیت پایدار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه امنیت پایدار را رقم می‌زند، رای مردم است و هرچه میزان مشارکت افزایش یابد دشمن ناامیدتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور و تجلیل از آزادگان سرافراز که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، ادامه داد: امسال یک جنگ تمام عیار در پیش داریم که سخت افزاری نبوده و انتخابات پایان سال است که دشمن از هم اکنون کلید فتنه را زده است.

وی اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل، انگلیس و برخی معاندین داخل با همراهی ضد انقلاب خارج نشین دست به دست هم داده‌اند و رمز فتنه آنها کاهش مشارکت است تا مردم کمتر رای دهند و دشمن می‌خواهد با کمک امپراطوری رسانه‌ای، اذهان عمومی را منحرف کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر جریان انقلابی حاکم شود قطعا مشکلات فعلی کاهش خواهد یافت و بسیاری از مشکلاتی که اکنون جامعه درگیر آن است به خاطر تفکر لیبرالی که در دولت‌های قبلی بر کشور حاکم بود و اکنون همان افراد باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند.

وی افزود: همه مجامع بین المللی به میزان مشارکت مردم در انتخابات چشم دوخته‌اند و امسال هم ملت ایران با قوت پای صندوق‌های رای می‌آید و به دشمنان تودهنی می‌زند.

قناعت گفت: تحولات جدید در منطقه نشان می‌دهد که افول آمریکا شروع شده ولی حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو است و نشان از ایستادگی ملت دارد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی هستیم و همه ما باید تلاش کنیم درصد مشارکت در انتخابات افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم به جامعه ایثارگری توجه ویژه داشته و اقدامات خوبی تاکنون رقم خورده است زیرا رئیس جمهور از جنس مردم بوده و ایثارگران را درک می‌کند.

وی افزود: نیروهای انقلابی تاکنون دو نبرد داشته‌اند که یک مورد در دفاع مقدس بود و برخی رزمندگان شهید، جانباز و اسیر شدند اما نبرد دیگر در داخل است.

قناعت عنوان کرد: تفکری که دولت‌ها را مدیریت می‌کرد جز دو دوره، دست جریان انقلابی نبوده است و اکنون هم عده‌ای چوب لای چرخ نیروهای انقلابی می‌گذارند.

وی گفت: جامعه ایثارگری در شرایط امروز درگیر نبرد نرم افزاری و فکری است پس باید مدیریت جریان انقلابی در حوزه اجرا مستقر شود و این نبرد تمام عیار بوده که دیده نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: درد دل‌هایی که اکنون بعد از گذشت چند سال از جنگ تحمیلی توسط ایثارگران مطرح می‌شود نشان دهنده آن است که هنوز نبرد در داخل وجود دارد و امیدواریم در دولت سیزدهم بخشی زیادی از مشکلات حل شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در استان خراسان جنوبی گفت: راه آهن از مهمترین موضوعات زیرساختی است که دولت در شرایط تحریم و کمبود اعتبارات توجه خوبی به آن کرده است.

قناعت گفت: انتقال آب از دیگر موضوعات مهم در خراسان جنوبی است که به مرحله لوله گذاری رسیده و امید است تا سال ۱۴۰۶ آب دریای عمان به استان برسد.

وی اضافه کرد: مشکلاتی که از سوی آزادگان مطرح شد باید در جلسه‌ای به طور تخصصی بررسی شود تا بخش مهمی از مشکلات را بتوان حل کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل و مشکلات آزادگان به سه بخش تقسیم می‌شود و بخشی مربوط به داخل استان، بخش دیگری مربوط به کلان کشور و بخشی هم مرتبط با ایرادات قانونی است که بخش درون استانی را می‌توان با فوریت رسیدگی کرد و در بقیه موارد هم پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

در این مراسم شماری از آزادگان به نمایندگی از ۲۴۵ آزاده استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان از کشور عراق به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha