۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بازدید از مناطق گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد

تبریز-ایرنا- قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از ثبت رسمی تعداد ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بازدید از اماکن و جاذبه های گردشگری این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش میزان اقامت و بازدید گردشگران از اماکن تاریخی، موزه‌ها و مراکز گردشگری آذربایجان شرقی استان در مقایسه با سال گذشته هستیم که امیدواریم این روند در ایام تابستان همچنان تداوم یابد و بلکه تقویت شود.

وی اظهار کرد: طی پنج ماه اخیر از مجموع بازدیدهای صورت گرفته فوق، تعداد ۴۰۱ هزار و ۸۱۲ مورد به بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی استان اختصاص دارد که رقم قابل توجهی به شمار می رود و نشان دهنده تبدیل استان و تبریز به شهر موزه ها در کشور است.

ذاکری ادامه داد: از میان بازدیدهای صورت گرفته، کلیسای سنت استپانوس با ۱۲۰ هزار و ۳۱۹ مورد بازدید رتبه نخست، موزه آذربایجان با ۵۷ هزار و ۸۵۹ مورد در رده دوم و موزه قاجار تبریز نیز با ۵۰ هزار و ۹۷۴ مورد رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی به انجام بازدیدهای نظارتی مستمر بر واحدهای فعال گردشگری استان و دستگاه‌های مرتبط اشاره و اضافه کرد: از اول سالجاری تاکنون تعداد ۳۱۰ مورد نظارت از واحدهای فعال گردشگری آذربایجان شرقی انجام و به دنبال آن ۱۱۴ مورد تذکر و ۳۹ مورد اخطار صادر شده است.

۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بازدید از مناطق گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد
رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری تبریز

ذاکری از برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در مهرماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه یکی از مهمترین رویدادهای اجتماعی و فرهنگی استان و بلکه منطقه شمال غرب کشور است که باید همه دستگاه ها همکاری های لازم و کافی را با میراث فرهنگی استان انجام دهند.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری این نمایشگاه، تبریز میزبان بسیاری از فعالان این عرصه خواهد بود، از تمامی رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان خواست تا تمهیدات لازم را برای تسهیل حضور و برگزاری این نمایشگاه را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر چهار هزار اثر و بنای تاریخی که تاکنون ۲ هزار و ۷۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو استان های گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha