۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85200837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموز اسفراینی رتبه اول کنکور علوم انسانی را کسب کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: «مهدی نیکوکار» دانش آموز شهرستان اسفراین در رشته علوم انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۲ رتبه اول را کسب کرد.

ابوالقاسم اکبری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموز اسفراینی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ توانست به رتبه اول کنکور علوم انسانی دست یابد و این افتخار بعد از گذشت ۱۹ سال نصیب استان شد.

وی افزود: «مهدی نیکوکار» اهل اسفراین خراسان شمالی و دانش آموز مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی این شهر در المپیاد ادبی امسال نیز مدال طلا کسب کرده است.

امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ داوطلب در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۶ نفر زن و مابقی مرد بودند.

۴۱ درصد از داوطلبان این استان در کنکور علوم تجربی، ۳۸.۵ درصد در علوم انسانی و ۸.۲ درصد در علوم ریاضی و فنی، ۵.۳ درصد در کنکور هنر و ۶.۹ درصد در کنکور زبان‌های خارجی بودند.

بیشترین داوطلب کنکور ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان بجنورد با پنج هزار و ۸۷۸ نفر و کمترین داوطلب مربوط به شهرستان گرمه با ۳۴۱ نفر بود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha