هاشمی: جامعه باید به سمت ورزش ترغیب شود/ اگر ژیمناستیک آسیب ببیند، همه ما مقصر هستیم

تهران- ایرنا- دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: باید جامعه به سمتی رود که مردم برای ورزش کردن، ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی پس از پایان رای گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش همگانی اظهار کرد: این فدراسیون شاید در جایگاه فدراسیون قهرمانی نباشد اما زمینه‌ساز برای اکثر فدراسیون‌ها در حوزه استعدادیابی و سلامت است. هیچ فدراسیونی چنین جایگاهی را از این زاویه ندارد.

وی افزود: اهمیتی که این حوزه دارد هیچ حوزه دیگری ندارد و ما از ورزش همگانی شاید بتوانیم بار درمان را به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان کم کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در مسوولیت های مختلف که بودم، همیشه تلاش می‌کردم در حوزه ورزش همگانی و سلامت، تیم‌هایی تشکیل دهیم تا جامعه هدف را به سمت ورزش ترغیب کنیم. تمام دستگاه‌ها، شهرداری‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها باید طوری در حوزه همگانی تبلیغ کنند که تمام دستگاه‌ها هزینه‌ای را برای توسعه ورزش همگانی اختصاص دهند.

سینا کلهر نیز در این مجمع خاطرنشان کرد: به خلیلی تبریک می‌گویم و از داورزنی نیز تشکر می‌کنم که در انتخابات ماند و رقابت کرد. در تکمیل صحبت‌های درست هاشمی، فدراسیون همگانی از دل آتش بیرون آمده و در روزهای اول افق راه اینجا خیلی روشن نبود. خیلی دوستان نگران بودند شاید اینجا مهجور بماند. از جهت منابع درآمدی پایدار و وابستگی به بودجه دولت باید نگرانی فدراسیون همگانی برطرف شود و مسیری را شروع کردیم که در نقطه پایانی هستیم. اولویت اصلی من ورزش روستایی است اما برای همگانی نیز تلاش می‌کنم و حتی در جلسه آخر همگانی به دلیل برنامه‌ها بودجه بیشتری از روستایی دریافت کرد.

وی افزود: در ژاپن ۵۰ درصد جامعه در هفته سه بار یک ساعت ورزش می‌کنند و برای همین فشار روی بخش درمان نیست. کیفیت زندگی به سلامت گره خورده اما ما نتوانستیم همین یک خطی را به مردم نشان بدهیم که اصلا کار سختی نیست. به مجموعه عملکرد همگانی به دلیل کرونا، آلودگی هوا و گرما رو به رشد است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم. مرکز آمار در شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد که ۵۴ درصد مردم ورزش نمی‌کنند و از ۴۶ درصد فقط راه می‌روند و با این شرایط ۷۰ درصد ورزش نمی‌کنند. خواهش می‌کنم در چهار سال آینده حتی ۵ تا ۱۰ درصد این آمار بهتر شود.

مناف هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات فدراسیون همگانی افزود: خوشحالم یک عضو ورزشی مسوول این فدراسیون شد و کسی که کارش را از پایین ترین رده آغاز کرد و تا سطح مدیر کل سابقه فعالیت دارد. اعتقاد دارم حوزه همگانی یعنی ورزش کل جامعه. این هنر رییس فدراسیون است که از داخل شهر، روستا، استان، سازمان و همه دستگاهها تحول ایجاد کند. این فدراسیون مهم است و در سلامت جامعه تاثیر دارد. در جامعه نیز بیش از صدها میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان به ما کمک می‌کند. مجلس، دولت، من و شما همه باید متوجه این موضوع باشیم. به نفع خود و خانواده است در این مسیر گام برداریم. صدا و سیما نقش موثری دارد. این فدراسیون در کشور مهم است و می‌تواند اثرگذار باشد. این رشته پایه سایر فدراسیون‌ها است و می‌تواند در استعدادیابی کمک کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: آمارهایی که کلهر از کشور ژاپن داد، خیلی ایده آل است و به راحتی نمی‌توانیم به آن برسیم. باید تلاش کنیم و جزو هدف ما باشد و در قالب پروژه بزرگ به آن برسیم تا جامعه ما از آن بهره ببرد.

هاشمی در مورد اینکه شورای المپیک آسیا اضافه شدن ورزشکاران را در آستانه بازی‌های آسیایی ممنوع کرده، گفت: الان سه مرحله است که شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری فرصت‌هایی که به کشورها دادند که این فرصت تمام شده است. ما هم نفراتمان را نهایی کردیم. ورزشکاران، مربیان و کادر اعزامی را بستیم و حوزه بانوان و مردان مشخص شده است. همه در اردو هستند. الان همه کمک مالی و بودجه‌ای می‌کنند. امیدوارم ظرف ۵۰ روز آینده بتوانیم به فدراسیون‌های مدال‌آور، ۱۰۰ درصد بودجه را پرداخت کنیم و تمام امکانات هانگژو را نهایی کنیم.

وی افزود: شرایط مساعد است اما بدانیم با ۴۵ و ۴۶ کشور رقابت می‌کنیم. کشورهایی امکانات بهتری دارند. آن‌ها جوایز بهتری می‌دهند و مشکلات و مسائل کشور ما را ندارند. البته برخی از آنها هم مشکلاتی دارند. فضا بین‌المللی است. امیدوارم رده ششم در آسیا را ارتقا دهیم و تا حد ممکن فاصله زیادی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: دو جلسه با زهرا اینچه درگاهی و وزارت ورزش گذاشتیم. این موضوع را رسانه‌ای می‌کنیم. تا به جمع بندی نرسیم، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. داریم به توافق می‌رسیم که هم نظر فدراسیون جهانی را داشته باشیم و هم وزارت ورزش همراه باشد و هم اینچه درگاهی و نفراتی که امروز در فدراسیون هستند، نظر داشته باشند. آنچه مهم است این است که ورزش ایران در این رشته آسیب نبینند و در عرصه بین‌المللی خود را نشان بدهد. امروز یک یا دو نفر امید به مدال در این رشته داریم. اگر این رشته آسیب ببیند، من و همه کسانی که هستند، مقصرند.

هاشمی در مورد تغییر نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی افزود: خیلی کم ممکن است تغییر پیدا کند. اگر برای ورزشکاری مشکلی پیش بیاید که رییس فدراسیون بخواهد آن را تغییر دهد، با گزارش من به عنوان رییس کاروان و تایید کمیته برگزاری و شواری المپیک تغییر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha