رزمایش آمادگی برگزاری مراسم اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه برگزار خواهد شد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: فردا و پس فردا شب رزمایش آمادگی استقال و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب امروز چهارشنبه در طرح‌ملی امداد و نجات اربعین حسینی جمعیت هلال احمر خوزستان در محل تالار مهتاب اهواز با بیان اینکه هلال احمر در خدمات رسانی به زائران حسینی یکی از نهادهای مهم است بیان کرد: هلال احمر به دلیل اینکه در بحران‌های مختلف حضور دارد باید همواره در حالت آماده باش باشد.

وی با تاکید بر اینکه امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مراسم اربعین حسینی باید برای رضایت خدا به زائران حسینی خدمات ارائه دهند افزود: هلال احمر باید تحرک، پویایی، آمادگی و طراحی برای امدادرسانی در حادثه را داشته باشد تا در کنترل حوادث و امدادرسانی به موقع پیروز باشد.

استاندار خوزستان خطاب به امدادگران هلال احمر خوزستان اظهار کرد: امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی انسانیت را مد نظر دارند و برای خدمات رسانی هیچ تفاوتی قائل نیستند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر خوزستان باید ارتباطات نزدیک و خوبی را با کشورهای هم مرز استان داشته باشد بیان کرد: هلال احمر باید نیروهای متخصص پرورش دهد و آموزش‌های به روز را به نیروهای خود ارائه دهد تا در حوادث امکان بهترین و با کیفیت‌ترین امدادرسانی را با کمترین تلفات داشته باشند.

۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در کشور است که هر سال در این مراسم با شکوه میزبان هزاران زائر هستند.

امدادرسانی یکهزار امدادگر هلال احمر خوزستان به زائران حسینی

در ادامه این مراسم مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: برای خدمات رسانی در مراسم با شکوه اربعین حسینی امسال یکهزار امدادگر هلال احمر در ۲ مرز چذابه و شلمچه و مسیرهای تردد زائران حضور خواهند داشت.

وحید شعبانی اظهار کرد: ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیات پشتیبانی و ۲ پایگاه امدادی بعد از مرزهای شلمچه و چذابه به زائران حسینی امدادرسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی در بخش‌های مختلف برای موکب داران و زائران دوره‌های آموزشی امدادی و سلامت برگزار می‌کنیم.

وی با تاکید به اینکه تلاش داریم فضای معنوی اربعین‌حسینی بر خدمات رسانی هلال احمر حاکم باشد بیان کرد: در حوزه خدمات بشر دوستانه با برگزاری پویش‌های مختلف کمک‌های خیران را برای کمک هر چه بهتر به زائران جمع آوری کردیم.

به گزارش ایرنا، خوزستان جزء چهار استان کشور است که مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در آن برگزار می‌شود.

پنج طریق الحسین در استان برای تردد زائران حسینی آماده سازی شده که مسافران برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق از این مسیرها عبور می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha