۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1362
کد خبر: 85200910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محصول هشت هزار درخت مُثمر بین نیازمندان اصفهان توزیع می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی اصفهان گفت: با سخاوتمندی باغداران، محصول هشت هزار اصله درخت مُثمر پلاک‌کوبی شده در اصفهان در قالب طرح موسوم به "شجره طیبه" بین مددجویان این نهاد توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی کمیته امداد استان اصفهان، روز چهار شنبه به نقل از کریم زارع افزود: در این طرح، باغدار محصول یک یا چند درخت خود را که با پلاک مخصوص کمیته امداد برای مدت معلوم، نشانگذاری شده است بعنوان "زکات مُستحب" برای کمک به نیازمندان در اختیار این نهاد قرار می‌دهد.

وی با بیان‌اینکه اجرای طرح "شجره طیبه" بیش از یک دهه در استان اصفهان جریان دارد، افزود: اکنون محصولات درختان پسته، خرما و انار در شرق و انگور، سیب، هلو، گیلاس، گردو و بادام در غرب استان در قالب این طرح بدست نیازمندان می‌رسد.

زارع ادامه داد: در فصل برداشت گل محمدی در برزوک و قمصر کاشان نیز سالانه بخشی از درآمد فروش گل محمدی در زمین ۳۰ هزار متری، به رفع قسمتی از نیاز مددجویان استان اختصاص می‌یابد.

رییس کمیته امداد امام اصفهان گفت: با اجرای طرح "شجره طیبه" سالانه بیش از هشت میلیارد ریال و در فصل برداشت گل محمدی، سالیانه یک میلیارد ریال به همراه چهار هزار لیتر گلاب برای کمک به نیازمندان استان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح شجره طیبه سال ۱۳۹۱، نخستین بار در کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان اجرا شد و از آن زمان تاکنون در سراسر کشور با مشارکت باغداران نیکواندیش استمرار دارد.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha