۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی بجنورد افزوده می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ لیتر بر ثانیه با تکمیل طرح اضطراری تامین آب از منطقه "پلنگ دره" بجنورد به ظرفیت آب شرب این شهر افزوده می شود.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد اظهار کرد: این طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز هفت حلقه چاه، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی، یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و ۲۸ کیلومتر خط انتقال است.

وی افزود: این طرح اضطراری آبرسانی اینک حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۲ فاز اجرا می شود.

نعیمی گفت: در مرحله اول سه حلقه چاه با ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: در مرحله دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره و ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود.

نعیمی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان مرزی رازوجرگلان، گفت: یکی از طرح های آبرسانی که از سال گذشته وارد فاز اجرا شده، مجتمع ۵۵ روستایی در روستای «پرسه سو» است که با تکمیل آن بسیاری از روستاهای این منطقه از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی بجنورد افزوده می‌شود

نقش رسانه ها در آگاه بخشی برای مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: رسانه ها می توانند با تولیداتی هدفمند و آگاه سازی مردم نقش ویژه ای در مدیریت مصرف آب داشته باشند.

نعیمی افزود: در واقع برخی از مشکلات در حوزه آب و فاضلاب ناشی از مسایل فرهنگی در زمینه نحوه مصرف منابع آبی است که رسانه‌ها با آگاه‌سازی می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان روستایی از مصارف غیر شرب، تصریح می کند: اگر اینگونه مصارف حذف شود یا به حداقل برسد، اهالی بسیاری از مناطق مشکلی در تامین آب شرب مورد نیاز نخواهند داشت.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha