برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

تهران- ایرنا- اعلام کارنامه علمی داوطلبان و رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۲ برتر برگ جدیدی را در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ ورق زد و خبر اول رسانه‌ها در حوزه آموزش عالی شد، رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم اطلاع داد متقاضیان درخواست خوابگاه تا ۳۱ مرداد ماه باید در سامانه جدید این صندوق ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور و اخبار آزمون سراسری در سومین هفته مرداد نیز در صدر خبرهای آموزش عالی بود؛ هر چند ماجرای حکم دیوان عدالت اداری هم برای رئیس سازمان سنجش در این هفته ادامه یافت و ضمن اظهارنظرهای مختلف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عبدالرسول پورعباس هم در نشستی که با خبرنگاران در مورد نتایج آزمون سراسری داشت، توضیحاتی در این زمینه داد.

وی در این نشست درخصوص حکم انفصال از خدمت خود هم نکاتی را مطرح کرد و گفت: نمایندگان حقوقی دولت و سازمان سنجش با دیوان عدالت اداری در حال رایزنی هستند تا در مسیر قانون بهترین روش‌ها و اقدام را عملیاتی کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه همگی مصرا و محکم پای امانتی که مردم به دوش گذاشتند، هستند و همه متفق القول هستند که هیچ فردی از مسیر تقلب به دانشگاه وارد نشود و از مسیر تقلب صندلی را در دانشگاه اشغال نکند. در جلساتی که برگزار کردیم همه در این مسیر یک حرف و یک رای دارند. به طور طبیعی حق هر داوطلب است که شکایت کند و حق قاضی هم این است که به شکایت رسیدگی کند و به آرایی برسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ما به این آرا در چهارچوب قانون احترام می گذاریم و حق خود می دانیم که در مسیر تعاملی که داریم از حقوق عامه مردم دفاع کنیم. شرایط خوبی حاکم است و نمایندگان حقوقی دولت و این سازمان با دیوان عدالت اداری در حال رایزنی هستند تا در مسیر قانون بهترین اقدام را عملیاتی کنند.

گزارشی تصویری در این مورد را اینجا ببینید.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

اعلام نتایج و رتبه‌های برتر

البته این نشست به موضوع حکم دیوان عدالت اداری برای رئیس سازمان سنجش ختم نشد و مهم‌ترین خبر سازمان سنجش یعنی اعلام رتبه‌های برتر، زمان اعلام رتبه‌ها و کارنامه تکمیلی داوطلبان و نتایج نهایی و زمان انتخاب رشته نیز در این نشست مطرح شد.

سازمان سنجش صبح امروز هم خبر جدیدی داد و کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

گزارشی از رتبه‌های برتر را اینجا، تعداد داوطلبانی که به دانشگاه راه می‌یابند اینجا زمان انتخاب رشته را اینجا بخوانید.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

صداوسیما فرصت بیشتری به نخبگان برای حضور در برنامه‌ها بدهد

هجدهمین نشست تخصصی جشنواره شهید رجایی نیز در هفته ای که گذشت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی و علی اصغر پور عزت عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در محل سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد.

وزیر علوم در بخشی از این نشست گفت: صدا و سیما را بزرگ ترین دانشگاه کشور می دانم که هم دائم است و هم از همه اقشار دانشجو دارد، انتظار دارم صدا و سیما به نخبگان فرصت بیشتری بدهد و حضور دانشگاهیان در برنامه‌ها بیشتر شود.

زلفی گل افزود: ما ۴۵۰ انجمن علمی در کشور داریم، انتظار داریم صدا و سیما یک برنامه دائم در ساعت پرمخاطب را به این انجمن ها اختصاص دهد تا رشته علمی خود، پیشینه ملی و جهانی و مشاهیر آن رشته را به مردم معرفی کنند و نسل جوان بتواند با ظرفیت‌های همه رشته ها آشنا شود.

وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص میزان تاثیرگذاری دانشگاه ها در کشور یادآور شد: مقایسه پیشیرفت کشور در همه زمینه ها با اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به تحولات صورت گرفته به خوبی نقش دانشگاه ها را نشان می دهد؛ زیرا بخش زیادی از این تحولات به دست دانش آموختگان دانشگاه ها و با تکیه بر ظرفیت علمی صورت گرفته است.

وزیر علوم با ارائه گزارش آماری کوتاهی به مقایسه سال پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حاضر در آموزش عالی پرداخت و گفت: تعداد دانشجویان از ۱۷۵هزار دانشجو به ۳ میلیون و دویست هزار دانشجو افزایش یافته است و در برهه ای از زمان به ۴ میلیون دانشجو هم رسید. اوایل انقلاب اسلامی مجبور بودیم دانشجویان را در مقطع دکتری به خارج اعزام کنیم تا تحصیل کنند ولی امروز در اغلب دانشگاه ها و اغلب رشته ها دوره دکترای تخصصی دایر است و حتی در برخی دانشگاه ها دوره پسادکتری راه اندازی شده است.

زلفی گل به پیشرفت های حوزه پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: در سال پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۵۰۰ مقاله علمی ایرانی در نمایه های معتبر منتشر شده بود ولی اکنون بیش از ۷۸ هزار مقاله در نمایه های معتبر جهانی منتشر شده است و در برخی رشته ها مانند نانو از نظر تولید علم در رتبه های نخست جهان هستیم.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

دانشجویان متقاضی خوابگاه تا ۳۱ مردادماه ثبت نام کنند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز گفت: دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید نیاز به خوابگاه دارند می توانند تا ۳۱ مرداد ماه در سامانه جدید این صندوق ثبت‌نام کنند.

مسعود گنجی در خصوص ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی افزود: به دانشجویانی که در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت‌نام نکنند، خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی با بیان این که قیمت اجاره بها به دانشگاه ها ابلاغ شده است، یادآور شد: فرایند دریافت خوابگاه با سال های گذشته تفاوت کرده است و همه دانشجویان باید امسال در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کنند و به محض این که خوابگاه آنها مشخص شد، اجاره بها را باید واریز کنند و خوابگاه را تحویل بگیرند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان این که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۲۱۰ هزار نفر است، گفت:در حال ثبت نام هستیم و تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که البته سهمیه ای را برای دانشجویان جدید الورود در نظر گرفته ایم.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

یک انتصاب در وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با صدور حکمی، علی آزادمنش را به عنوان سرپرست مجتمع آموزش عالی بم منصوب کرد. زلفی‌گل در این حکم خطاب به علی آزادمنش آورده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی(کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی آن مجتمع آموزش عالی از جمله ظرفیت‌ عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به‌کار گیرید.

علی آزادمنش (زاده بم، ۱۳۴۴) دانش آموخته رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی با مرتبه استادیار است که پیش از این به مدت ۴ سال مسئولیت معاونت پشتیبانی و توسعه این مجتمع را بر عهده داشته است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های دکتر محمدعلی نورالهی رئیس سابق مجتمع آموزش عالی بم در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

ثبت سه هزار پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان ایرانی خارج کشور در ایرانداک

سه هزار و ۸۳ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱، با تأیید سازمان امور دانشجویان در سامانه ملی ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ثبت شد؛ یعنی از ۲۸ آبان ۱۳۹۷ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱، سه هزار و ۸۳ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری با تأیید سازمان امور دانشجویان در سامانه ملی ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (SABT.IRANDOC.AC.IR) ثبت شد که هزار و ۸۰۳ رساله دکتری (۵۸.۴۸ درصد) و هزار و ۲۸۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد (۴۱.۵۲ درصد) را در بردارند.

از میان دانش‌آموختگان در این بازه زمانی ۴۰۲ نفر (۱۳.۰۴ درصد)، زن و ۲.۶۸۱ نفر (۸۶.۹۶ درصد)، مرد بودند. بیشترین دانش‌آموختگان در این بازه زمانی از کشور آمریکا بودند و کشورهای ایتالیا، کانادا، مالزی و انگلیس در جایگاه‌های دوم تا پنجم هستند. جدول زیر شمار پارساها را برای ۱۰ کشور نخست نشان می‌دهد.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

عراق ۶۲ دانشگاه ایران برای تحصیل دانشجویان این کشور را معتبر شناخت

رئیس سازمان امور دانشجویان هم این هفته گفت: وزارت آموزش عالی عراق در سال ۲۰۲۳ دانشگاه‌های جهان را بر اساس نظام رتبه‌بندی کیو اس، شانگهای و تایمز ارزشیابی کرده است که در آن ۶۲ دانشگاه ایران برای تحصیل دانشجویان عراقی معتبر شناخته شده‌اند.

هاشم داداش‌پور درباره نظام ارزشیابی دانشگاه‌های ایران از سوی کشور عراق در سال ۲۰۲۳، اظهار داشت: وزارت آموزش عالی عراق مانند هر کشور دیگری همه ساله به ارزشیابی دانشگاه های کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران مبادرت می‌ورزد.

وی افزود: با توجه به تبعیت از رتبه‌بندی سالانه سه نظام کیواس، شانگهای و تایمز برخی دانشگاه‌ها از نظام ارزشیابی کشور عراق حذف و برخی دیگر اضافه می‌شوند، به عنوان مثال امسال ۲۹ دانشگاه جمهوری اسلامی به فهرست دانشگاه های معتبر این کشور افزوده شدند، در حالی که درسال گذشته همین دانشگاه ها در فهرست نظام ارزشیابی کشور عراق قرار نگرفته بودند، اما به خاطر جایگاه جهانی این دانشگاه ها، در ارزشیابی های جدید مورد توجه دولت عراق قرار گرفت و امسال نسبت به سال قبل هیچ دانشگاهی از فهرست دانشگاه‌های معتبر ایرانی برای تحصیل دانشجویان عراقی حذف نشده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: عراق برای امسال نیز همانند سال گذشته دانشگاه‌های کشور را به دو دسته تقسیم کرده است که بر اساس آن، یک سری از این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌هایی هستند که دولت عراق برای دانشجویان بورسیه خود در نظر گرفته است. این کشور دانشگاه‌های ایرانی را که در بین هزار دانشگاه اول نظام رتبه بندی شانگهای، ۵۰۰ دانشگاه اول رتبه بندی تایمز و ۲۵۰ دانشگاه اول رتبه بندی کیو اس قرار داشته اند، به عنوان مقصد اصلی دانشجویان بورسیه خود برگزیده است.

سخنان کامل داداش‌پور را در مورد دانشگاه‌های ایران مورد قبول عراق اینجا بخوانید.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

انتشار فراخوان اعطای بیست و چهارمین جایزه ترویج علم

انجمن ترویج علم ایران قرار است بیست و چهارمین جایزه ترویج علم را در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار کند. داوطلبان علاقمند برای ارسال مدارک خود تا ۱۰ مهر ماه فرصت دارند. ترویج علم به مفهوم تلاش برای بازتاب اندیشه های علمی به روشی است که تمام افراد بتوانند مفاهیم اساسی یک علم را درک کنند، به عبارت دیگر هر فعالیتی که برای همگانی کردن علم، گسترش تفکر و طرز فکر علمی و علاقمند کردن مردم یا گروه هایی از آنها به علم و فعالیت های علمی صورت می گیرد، ترویج علم محسوب می شود. ترویج علم، سازگار کردن و تعدیل اندیشه ها و یافته های پیچیده علمی است تا مخاطبان غیرمتخصص یا عامه بتوانند آن را دریابند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوه‌نامه، معیارها و شرایط نامزدی جایزه ترویج علم به سایت انجمن به نشانی https://popscience.ir/ مراجعه کنند.

اعلام زمان و محل برگزاری آزمون عملی رشته‌های تحصیلی نقاشی

سازمان سنجش آموزش کشور هم در این اطلاعیه اعلام کرد: آزمون عملی مجموعه رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص برای داوطلبان در رشته های نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، گرافیک، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی و کتابت و نگارگری در گروه آزمایشی هنر آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که باید در آزمون عملی نیز شرکت کنند، روز جمعه (۲۷ مرداد) در ۱۱ شهر برگزار می شود.

فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان دانشگاه تقویت شود

آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز در دانشگاه ارومیه در هفته ای که گذشت برگزار شد. معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم گفت: فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان را باید تکثیر و تقویت کرد؛ در برخی دانشگاه‌ها این مجموعه‌های متشکل وجود دارد که باید به همه دانشگاه‌ها تسری یابد.

عبدالحسین کلانتری در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواره، تقویت انس و تدبر در قرآن در دانشگاه ها است؛ انتظار اینکه دانشگاه در این مسیر پیشتاز باشد، انتظار ویژه ای نیست. قرآن باید وارد زندگی شود و زندگی ابعاد مختلفی دارد که متناسب با این تنوع ابعاد باید بخش‌های جشنواره را تدارک دید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: باید سبک زندگی قرآنی را تثبیت و تکثیر کرد. نظامات گرایشی و بینشی را باید در دانشگاه بر این مبنا سامان داد و مسلمان زیستن ممکن نیست؛ جز به قرآن زیستن ؛ در این مسیر یکی از اقدامات اساسی تقویت مجموعه ها، تشکل‌ها و کانون های قرآنی دانشجویی و هدایت تمامی مجموعه های دانشجویی به سمت انس با قرآن است.

سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در رشته‌های مختلف قرآن با حضور هزار و ۳۸۰ نفر از دانشجویان از ۱۶ مرداد در دانشگاه فرهنگیان استان ارومیه برگزار شد. شرکت کنندگان در ۹ بخش (آوایی، فناوری، معارف، پژوهشی، هنری، ادبی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی) در ۴٠ رشته با یکدیگر رقابت کردند و ۷٠٠ نفر در رشته آوایی به صورت حضوری و۶۸٠ نفر نیز به صورت غیر حضوری با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.

همچنین مرحله سراسری این جشنواره از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در دانشگاه لرستان برگزار شد. در روز اول این جشنواره قاریان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مداحی، دعاخوانی صحیفه سجادیه، اذان و تواشیح (بخش آقایان) در گروه های بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در روز دوم افراد برتر جشنواره در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل معرفی شدند. مرحله درون دانشگاهی این جشنواره نیز در ماه‌های بهمن و اسفندماه سال گذشته در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اجرا شد.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

بازدید معاون پژوهشی وزارت علوم از ایستگاه چابهار پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از ساختمان اصلی و آزمایشگاه ‌های ‏ایستگاه چابهار، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی ها، قابلیت ها و فعالیت های تحقیقاتی، آزمایشگاهی و ‏میدانی این ایستگاه قرار گرفت.

پیمان صالحی‏ با تاکید بر عزم دولت برای توسعه سواحل مکران گفت: نقش ایستگاه چابهار پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی در مطالعات سواحل این منطقه کلیدی است.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

راه‌اندازی مرکز نوآوری دیزاین انتخاب در دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران

همچنین دانشگاه تهران این هفته اعلام کرد: مرکز نوآوری دیزاین انتخاب در دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه برای انجام طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه راه‌اندازی می شود.

انتخاب الکترونیک به عنوان گروه صنعتی پیشگام در ایجاد ارتباط تخصصی میان دانشگاه و صنعت با دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه ای در زمینۀ توسعۀ همه جانبۀ همکاری‌های آموزشی و پژوهشی امضا کرد. هدف از این تفاهم نامه، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه برای انجام طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه با هدف خلق ارزش در حوزه‌های مختلف مورد نیاز گروه انتخاب، از طریق استقرار مرکز نوآوری دیزاین گروه انتخاب (اسنوا لب) در محل دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

بر اساس تفاهم صورت گرفته، مقرر شد به منظور توسعه این مرکز در فاز دوم، زمینی از طرف دانشگاه تهران در اختیار گروه صنعتی انتخاب الکترونیک قرار داده ‌شود تا بواسطۀ سرمایه گذاری این گروه صنعتی برای ساخت و بهره برداری مشترک از مجموعه صورت گیرد. یکی از مهم ترین موضوعات این تفاهم، حمایت گروه صنعتی انتخاب از توسعۀ رشته های آموزشی است.

برگ جدید کنکور ۱۴۰۲؛ اعلام کارنامه داوطلبان و رتبه‌های برتر/ متقاضیان خوابگاه ثبت‌نام کنند

راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در بافق

رئیس دانشگاه تهران از توافق برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری این دانشگاه در بافق خبر داد و گفت: در کنار گسترش فعالیت‌های مهارت‌ورزی در پردیس علم و فناوری، دانشگاه تهران آمادگی دارد نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های تحقیقاتی معدنی و محیط زیستی نیز اقدام کند.

سید محمد مقیمی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با اشاره به برنامه عملیاتی این دانشگاه در زمینه گسترش واحدهای کارآموزی و کارورزی دانشجویان، یکی از زمینه‌های همکاری با شرکت سنگ آهن بافق را بهره‌مندی از فرصت‌های این مجموعه به منظور کارورزی دانشجویان عنوان کرد.

وی افزود: در همین راستا از نیم سال تحصیلی پیش رو، درس سه واحدی با عنوان «یادگیری تجربی» به منظور مرتبط کردن دانشجویان با محیط واقعی کار ارائه می‌شود و همچنین مجموعه‌هایی با عنوان پردیس‌های علم و فناوری در حال ایجاد هستند که به زودی پردیس علم و فناوری شهید چمران در اشتهارد به بهره‌برداری می رسد.

راه‌اندازی رشته ارتباطات سلامت در دانشگاه تهران

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با هدف راه‌اندازی رشته ارتباطات سلامت به عنوان یک مقوله بین رشته ای، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه که به امضای غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرشید رضایی رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت رسید، دو طرف در زمینه راه‌اندازی رشته ارتباطات سلامت به عنوان یک مقوله بین رشته‌ای همکاری خواهند کرد.

ارائه مشاوره در حوزه های مختلف فرهنگی، ارتباطی و رسانه‌ای، انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک، برگزاری رویدادهای علمی اعم از همایش، سمینار، کنفرانس، سمپوزیم و ... در سطح داخلی و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت فعال در فعالیت ها، پویش ها و ویژه برنامه های مرتبط با موضوع ارتباطات و سلامت، ترجمه، تدوین، تالیف آثار علمی (اعم از کتاب، گزارش، مقاله و ....) در ارتباط با موضوع ارتباطات سلامت از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha