۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85200964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان " مدارس خاص " در واحدهای آموزشی  دولتی اصفهان به کار گرفته می شوند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: به‌کارگیری معلمان " مدارس خاص" از قبیل تیزهوشان برای تدریس در مدارس دولتی ، از برنامه‌های پروژه مهر امسال است .

مدارس شاهد، استعدادهای درخشان (تیزهوشان)، نمونه دولتی، آموزش از راه دور و غیردولتی در زمره "مدارس خاص" هستند.

محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معلمان مدارس خاص باید نصف ساعت تدریس موظف خود را در مدارس دولتی و بقیه را در مدارس خاص بگذرانند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت انتخاب مدیران به عنوان سکانداران مدارس و عرصه تعلیم و تربیت افزود: یکی از اقدامات مهم در پروژه مهر تحصیلی در استان، تاکید بر انتصاب مدیران توانمند و با تجربه در مدارس دولتی است؛

تحقق اهداف سند تحول بنیادین در ساحت‌های ۶ گانه در مدارس نیازمند همراهی مدیرانی همسو و هم فکر است.

ابراهیمی اظهار داشت: بر این اساس دقت در گزینش مدیران مدارس دولتی به عنوان عنصر اصلی مدرسه برای واگذاری مسوولیت به آنها در سال تحصیلی جدید مورد تاکید ویژه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امسال مراحل جابه‌جایی و انتصاب مدیران تا پایان مرداد انجام و در شهریور، دوره‌های مهارت افزایی مدیریتی برای آنها برگزار می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین با هدف کم کردن فاصله بین مدارس دولتی و سایر مدارس در استان از محل مشارکت‌های مردمی و سرانه‌های دولت مقرر شد در سال تحصیلی جدید کلاس‌های فوق برنامه، تقویتی و بازآموزی برای دانش آموزان مدارس دولتی با کمترین هزینه و بدون تحمیل هرگونه فشار اقتصادی به خانواده‌ها، برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس بندی و ابلاغ معلمان که در سال‌های گذشته تا آغاز سال تحصیلی دانش آموزان طول می‌کشید، اما برای سال تحصیلی آتی از مرداد شروع و ابلاغ برای معلمان صادر شده است تا به این شیوه هم اینکه بتوان زودتر از موعد به میزان کسری کلاس و معلم پی برده شود و چاره اندیشی صورت گیرد و هم اینکه برنامه ریزی برای پرداخت به موقع حق الزحمه نیروهای حق التدریس انجام شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۹۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۶ زهار واحد آموزشی در استان تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha