افول قدرت آمریکا زودتر از پیش بینی آغاز شده است

کرج – ایرنا – نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نشانه ها و شاخصه هایی در نظام بین الملل جهانی و سیاسی نشان می دهد که افول قدرت آمریکا در منطقه و جهان زودتر از پیش بینی ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» روز چهارشنبه در همایش پلاکارد که با موضوع «رافت اسلامی، عدالت علوی، ادعای نقض حقوق بشر»در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، افزود: در مطالعات درونی اندیشکده های آمریکا که در دهه اخیر مطرح شده خودشان مطرح کرده اند که اگر تا سال ۲۰۲۵ آمریکا بتواند اقتدار خود را همچون گذشته حفظ کند در ربع قرن آینده و تا نیمه قرن ۲۱ هم اقتدارش در جهان مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس این مطالعه آمده که در غیراینصورت از ۲۰۲۵ سیر نزولی قدرت آمریکا در جهان آغاز خواهد شد، اظهار کرد: آمریکا با سه موضوع درگیر است که اگر بتواند آن ها را حل کند ممکن است این اقتدار دوام یابد که نخستین مساله قدرت سیاسی اقتصادی چین در جهان و دومی قدرت روسیه و نفوذ آن در بلوک شرق و مقابله با ناتو است.

وی سومین مساله جدی سر راه آمریکا را قدرت اسلامی دانست که کانون آن ایران است و گفت: آمریکا اگر نتواند مقابل نفوذ ایران در منطقه و تاثیرگذاری آن را بگیرد آمریکا باید نقش دهکده جهانی خودش را فراموش کند و آماده یک فروپاشی و نزول در قدرت باشد.

میرتاج الدینی افزود: قدرت انقلاب اسلامی اکنون یک قدرت منطقه ای شده و پابه پای قطب های جدید قدرت در جهان جایگاهش خود را در مسایل منطقه و بین الملل نشان می دهد.

دروازه خاورمیانه جدید آمریکا پیش از تولد مُرد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا خاورمیانه جدید را که کانون اصلی نظم نوین جهانی در نظر گرفته بود و در مرکز سیاسی جهان آن را طراحی کره بود و دروازه آن هم از لبنان شروع کرده بود در همان ورودی و در دروازه خودش مدفون شد.

وی اضافه کرد: به طوریکه خودشان اعتراف کردند که این خاورمیانه جدید متولد شد ولی مرده به دنیا آمد و باید دید چه کسانی در مقابل خاورمیانه جدید و بدو ورودشان ایستادند و آن را به شکست انجامیدند که انقلاب اسلامی و فرزندان انقلاب اسلامی که در لبنان به وجود آمده بودند و با تفکر انقلاب اسلامی تربیت شده بودند در مقابل این خاورمیانه جدید ایستادند.

وی گفت: آمریکا طرح ها و برنامه هایی که داشت تا منطقه را به آشوب و فتنه بکشاند و منطقه را کامل به خود وابسته کند که در همین راستا جنگ عراق علیه ایران را به راه انداخت و سپس داعش را به وجود آورد و بعد جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را به راه انداخت.

میرتاج الدینی با بیان اینکه داعشی را به وجود آورد که تاکنون تک مانده های آن ها جنایاتی را مرتکب می شوند، افزود: حقوق بشر آمریکا با داعش به خوبی روشن است به طوریکه «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در خاطراتش نوشته به ۶۰ کشور سفر کردیم تا داعش را به وجود آوردیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی داعش را در منطقه با فرماندهی سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی و لشکرهای حیدریون، زینبیون، فاطمیون، حشدالشعبی و بسیج سوریه تحت فرماندهی حاج قاسم ریشه کن و شکست داد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی آرزوی از نیل تا فرات هدفش بود ولی اکنون به دور خودش دیوار حائل کشیده که این دیوار نشان از قدرت مقابله ایران با آن ها را دارد.

وی افزود: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی نه تنها شکست خورد بلکه هر طرحی را اجرا کرد نتوانست پیروز شود به طوریکه با داعش سوریه و عراق را می خواست که نتوانست و یمن را که زیرزمین اراضی و مخازن عظیم نفتی را می خواست به دست بگیرد و باب المندب این منطقه استراتژیکی را به دست بگیرد و هشت سال جنگیدند ولی شکست خوردند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: ایران موفق به شکست تمام طرح های آمریکا در منطقه شده و همچنان با پیروزی به پیش می رود.

وی به حمایت اروپایی ها و سلبریتی های خائن از اغتشاشگران در ایران اشاره کرد و گفت: اکنون منافقین در کشورهای اروپایی نمی توانند مثل گذشته جولان دهند به طوریکه در آلبانی یک پادگانی داشتند که در فضای سایبری تمام فضای سایبری کشور ما را مدیریت می کردند و بیشتر کامنت ها از آنجا بود که بعد از خراب شدن لانه هاشان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) حتی سرکرده منافقین آنجا فرار کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: دیدند قدرت ایران یک قدرت ماندگار و پایدار و ثابت در حوزه اقتصادی و فناوری و تکنولوژی و سیاسی است و زمانیکه برجام را آوردند که تحریم ها برداشته شود و خیانت کردند و دوباره تحریم ها آغاز شد فکر کردند ایران نمی تواند طرح هایش را اجرا کند ولی فاز ۱۱ عسلویه با ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در عرض ۲ سال ایجاد شد در حالیکه اروپایی ها می خواستند پنج ساله این کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: آمریکا همه تلاش خود را کرد با تحریم های سیاسی و اقتصادی جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد و جنگ ترکیبی را که در تمام حوزه ها به راه انداخته اند و با تمام وجود آمده بودند ولی با بیداری ملت ایران و در صحنه بودن و به موقع حاضر شدن و اقتدار انقلاب اسلامی و بصیرت و رهبریت رهبر حکیم و بیدار ما شکست خوردند.

وی تاکید کرد: دشمن هیچ موقع از کارش دست نمی کشد و باز خواهد آمد ولی ما همیشه باید آماده باشیم و اکنون ایران اسلامی در بالاترین سطح اقتدار خودش قرار دارد و می تواند توطئه های دشمن را بشکند.

وی افزود: ولی تنها عرصه ای که ما را به ضعف می کشانند، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که برای آن هم مسوولان و مدیران و مجلس و دولت همواره باید برنامه های قوی داشته باشند تا مردم را از جهت معیشت زندگی مقابله با مشکلات و تورم کمک کنند.

میرتاج الدینی افزود: مردم هم بدانند ما در جنگ ترکیبی هستیم و دشمن از هر جهت ممکن است نفوذ کند و در چنین شرایطی باید طوری عمل کنیم که هم مشکلات کم شود و هم بهانه به دست دشمن ندهیم.

وی اظهار کرد: برای تقویت معیشت مردم و تقویت قدرت خرید و یارانه مخصوص برای کالاهای اساسی مثل دوران دفاع مقدس با کارت الکترونیک در مجلس تصویب شده، که به دولت اجازه داده ایم بتواند جبران کند و با قیمت دولتی اجناس را در اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: حقوق بشر آمریکا یک امر پوشالی است و فقط برای کمپانی ها و شرکت های بزرگ آمریکایی است حتی آمریکایی های سیاهپوست و رنگین پوست در آمریکا از حقوق بشر برخوردار نیستند .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا به مرحله افول از قدرت رسیده است زیرا ضد فطرت بشر عمل کرده و با ظلم و ستم و بیداد با بشریت رفتار کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha