مناف هاشمی: کاندیداتوری سرپرستان در انتخابات فدراسیون‌ها بی‌عدالتی است

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به کاندیداتوری سرپرستان در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها به ایرنا گفت: این یک بی‌عدالتی است و هر رویه‌ای که از گذشته در این خصوص وجود داشته باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تازه تاسیس همگانی درحالی امروز با حضور دو کاندیدا برگزار شد که علی خلیلی چچکی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت، درنهایت با کسب ۵۱ رای از ۵۳ رای ماخوذه، به مدت چهار سال به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

این اتفاق، انتقاد تند یحیی دادوئی‌مقدم دیگر کاندیدای این فدراسیون را به دنبال داشت و او معقتد بود اتفاقی که امروز افتاد، انتصابات بود نه انتخابات.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک که به‌عنوان نماینده کمیته در مجمع انتخاباتی امروز حضور داشت، در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، انتقادات دادوئی‌مقدم را به‌حق دانست و گفت: تنها بحث انتخابات فدراسیون همگانی مطرح نیست و این نقد به تمام فدراسیون‌ها برمی‌گردد. این یک گله کلی است که سرپرستان فدراسیون‌ها، بدون شک رئیس می‌شوند. امروز در جریان مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون همگانی یکی از کاندیداها اعتراض و عنوان کرد این انتصاب نه انتخابات. ما هم به او حق می‌دهیم.

وی افزود: من می‌گویم اعتراض او به این دلیل به‌حق است که وقتی فردی سرپرست فدراسیونی است، تیم خود را می‌چیند و آن وقت دیگر انتخابات چه مفهومی دارد؟ از نگاه کارشناسی این بی‌عدالتی است و می‌تواند با سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک هم مغایرت داشته باشد. در رشته‌های دیگر هم برخی کاندیداها اعتراض داشتند ولی امروز یک کاندیدا به‌صورت رسمی اعتراض کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درحالی گله کاندیدای مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون همگانی را به حق دانست که پیش‌تر سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی حق کاندیداتوری در مجامع انتخاباتی را نداشتند اما به‌ناگاه این قانون در وزارت ورزش و جوانان تغییر کرد.

هاشمی در واکنش به این موضوع که آیا وزارت ورزش و جوانان این ایراد را می‌پذیرد یا خیر، عنوان کرد: وزارت ورزش باید روی این موضوع فکر کند و اگر آیین‌نامه یا دستورالعمل‌ها اشکال دارد، آن را اصلاح کنند. این بی‌عدالتی است که یک کاندیدا در انتخابات ۵۱ رای بیاورد. مفهوم این اتفاق آن است که این فرد خودش سرپرست فدراسیون بوده و برای خود ۵۱ رای جمع کرده است. این دیگر انتخابات نیست و چرا باید این همه آدم را از کل کشور جمع کنیم و به مجمع انتخاباتی بیاوریم؟ منتها این مسئله یک رویه در وزارت‌خانه است و من نمی‌توان به آن اعتراض کنم ولی هر رویه‌ای که در این زمینه از گذشته بوده باید اصلاح شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: انشاا... هر فردی که سرپرست وزارت‌خانه است و یا در آینده وزیر می‌شود، بتواند این اشکال را مرتفع کند و در این صورت کار بزرگی انجام شده است.

در این خصوص گفته می‌شود گویا سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی نیز نقدهای وارد شده به کاندیداتوری سرپرستان در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی را تایید و تاکید کرده این اشکال باید مرتفع شود. حال باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

این در حالی است که آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفت و گو با ایرنا، گفت: در چند روز آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد، افرادی که به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شوند، دیگر نتوانند به عنوان کاندیدای فدراسیون ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha