۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85201026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سه حلقه چاه آب آشامیدنی جدید در کلاله حفر شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله درشرق استان گلستان از حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب آشامیدنی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این سه حلقه چاه که آبدهی (دبی) آنها در مجموع بین ۵۰ تا ۶۰ لیتر برثانیه است، مشکل کم آبی مشترکان این شهر تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

فرهاد شیبک روز چهارشنبه با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: هم اکنون شهروندان کلاله با کمبود آب آشامیدنی به مقدار ۹۰ لیتر برثانیه مواجه هستند که با ورود این سه حلقه چاه آب تاحدود زیادی مشکل کم آبی مشترکان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه سه حلقه چاه آب آشامیدنی جدید تا یک هفته آینده وارد مدار خواهند شد، اضافه کرد: متاسفانه خشکسالی شدید ناشی از کم بارشی طی چند سال اخیر سبب شده تا منابع تامین آب کلاله همانند دیگر نقاط کشور با کاهش قابل توجهی مواجه شوند.

شیبک ادامه داد: با این حال دولت و مجموعه مدیران گلستان (شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و استانداری) تلاش زیادی برای رفع مشکل کم آبی شهر کلاله انجام دادند که حفر ۲۰ حلقه چاه آب طی ۲ سال اخیر بخشی از این اقدامات بوده است.

فرماندار: سه حلقه چاه آب آشامیدنی جدید در کلاله حفر شد
حضور فرهاد شیبک فرماندار کلاله در نمایندگی ایرنا - گنبدکاووس

فرماندار کلاله بیان داشت: خشکسالی و کم بارشی از یک طرف و حفر چاه‌های غیرمجاز یا مجاز بخش کشاورزی در حوالی منابع تامین آب این شهرستان از سویی دیگر سبب کاهش آبدهی چاه‌های موجود تامین آب مشترکان شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود این سه حلقه چاه جدید تاحدود زیادی مشکل کم آبی شهروندان کلاله مرتفع شود.

شیبک به برگزاری جلسات ملاقات عمومی با شهروندان کلاله در روز سه‌شنبه هر هفته درمحل فرمانداری اشاره کرد و گفت: این جلسه هر هفته با حضور بنده و حداقل ۱۰ مدیر دستگاه اجرایی و خدماتی، معاونین فرماندار و بخشداران در قالب میز خدمت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بطور میانگین در ملاقات‌های هفتگی با شهروندان حداقل به درخواست‌های ۱۰۰ نفر رسیدگی می‌شود.

فرماندار کلاله همچنین با اشاره به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان در سال جدید، گفت: مجموع اعتبارات این بخش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال مصوب شده که ۳۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

شیبک بیان داشت: سال گذشته افزون بر ۷۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های مصوب کلاله تخصیص یافت این در حالی است که در سال‌های قبل میزان تخصیصی اعتبارات این بخش کمتر از ۲۰ درصد بود.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد صارمی»، از همراهی و پوشش خوب رسانه‌ای اخبار شهرستن کلاله توسط خبرگزاری ایرنا قدردانی کرد.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha