میانگین سن بازنشستگان چهارمحال و بختیاری یک سال از کشور کمتر است

شهرکرد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری میانگین سنی بازنشستگان استان را ۶۱ سال دانست و گفت: این میانگین یک سال از متوسط کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر صفرپور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: میانگین سنی بازنشستگان در سطح کشور ۶۲ سال و یک سال بالاتر از این استان است و بیشتر بازنشستگان چهارمحال و بختیاری در زمان بازنشستگی ۵۱ سال و در سطح کشور ۵۲ سال دارند.

صفرپور به افزوده شدن یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به مجموعه بازنشستگان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون بیشترین جامعه آماری بازنشستگان استان به‌ترتیب مختص اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم‌پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کشور در استان است.

وی پیرترین بازنشسته زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری را دارای ۱۰۵ سال سن دانست و یادآور شد: ماهانه بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان زیرمجموعه این صندوق در استان پرداخت می‌شود و میانگین حقوق پرداختی به این بازنشستگان ماهانه ۱۱۳ میلیون ریال و حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان استان ۷۰ میلیون ریال است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا یک ماه آینده شرایط اختصاص سفرکارت به بازنشستگان عضو این صندوق اعلام می‌شود و براساس آن بازنشسستگان می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف برای اقامت در هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی استان‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی از سوی صندوق بازنشستگی کشور در چهارمحال و بختیاری گفت: این مهم باعث تحول در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی می‌شود.

صفرپور به ۲ برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان در سال‌جاری از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از بازنشستگان استان با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد چهار درصد پرداخت شده است و روند پرداخت این وام‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: بازنشستگانی که تاریخ عقد فرزند آنان یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به بعد باشد می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.cspf.ir برای بهره‌مندی از تسهیلات ۳۵۰ میلیون ریالی ارزان‌قیمت ثبت‌نام کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این صندوق در طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان (حمپاد) ۶۰ میلیون ریال تسهیلات برای پایان‌نامه‌های کارشناسی و ۸۰ میلیون ریال برای کارشناسی‌ارشد و دکترا تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص می‌دهد.

وی یادآور شد: بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از طریق مراجعه به سایت این صندوق برای دریافت وام خود اقدام کنند.

صفرپور اظهار داشت: هم‌اکنون صدور فیش و حُکم حقوقی به‌همراه گواهی کسر اقساط برای بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری صادر می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمانی ویژه اعضای این صندوق گفت: هر عضو با پرداخت ماهانه ۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال می‌تواند از خدمات این بیمه بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا، ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری استان قرار دارند که از این تعداد ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد بانوان هستند.

سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال در ازای سه هزار فقره وام ارزان‌قیمت ۱۵۰ میلیون ریالی به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha