۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85201231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید برخورد با مشاورین املاک متخلف در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه – ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از سرکشی و نظارت بر واحدهای صنفی مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: طرح تشدید برخورد با املاکی‌های متخلف آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «عبدالوحید محمدی» در جلسه کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه ضمن بررسی راههای کنترل بازار مسکن، اظهار داشت: بحث عرضه و تقاضا در حوزه مسکن دارای مولفه های مختلفی است که نوسان در این مولفه ها اکثراً تاثیر گرفته از بحث روانی آن هستند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه خوشبختانه شاهد هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی، نهادهای نظارتی و قضایی هستیم، از همه این عزیزان که جهادی پای کار آمده اند تشکر می کنیم.

محمدی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن، با حضور مدیر جوان انقلابی شاهد متحول شدن این حوزه هستیم و استان مهاجرپذیر قطعا دارای تقاضای بیشتری است و حتما نرخ ها در آن بالاتر می رود.

طرح تشدید برخورد با مشاورین املاک متخلف در کرمانشاه آغاز شد

شناسایی ۱۶ هزار واحد خالی در استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: در استان کرمانشاه ۱۶ هزار واحد خالی شناسایی شده است و مالکان آنها در صورتی که واحدها خالی خود را تعیین تکلیف نکنند ( در سامانه املاک ثبت نکنند) سال اول ۶ برابر حالت عادی برای آنها مالیات صادر خواهد شد.

«رامین الماسی» همچنین افزود: مالکان اگر برای سال دوم (بعد از اجرایی شدن این قانون) واحدهای خالی خود را در سامانه ثبت نکنند؛ ۱۲ برابر و در سال سوم ۱۸ برابر حالت عادی برای واحدهای خالی آنها مالیات صادر خواهد شد.

در این نشست سرعت‌بخشی به شناسایی خانه‌های خالی، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های معاملات املاک به عنوان راهکارهای کنترل بازار مسکن مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha