۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85201279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی نقش کلیدی دارند

سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: تحقق اهداف سازمانی و نهادینه کردن فرهنگ حفظ و حراست از عرصه های طبیعی، مسائل مهی است که رسانه ها در آن نقش کلیدی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شریفی‌پور روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج، به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران و انجمن های زیست محیطی، از پشتوانه‌های بزرگ منابع طبیعی هستند که با وجود آنها، حراست از سرمایه‌های ملی، دلگرمی بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر و گسترده در مریوان که ۴۵۰ هکتار از جنگلهای بلوط را درگیر کرد، افزود: وظیفه خطیر و رسالت سنگینی که بر عهده این سازمان قرار دارد، جز با همراهی عموم مردم و رسانه ها قابل انجام نیست و این تعهد در اطفای آتش سوزی های چند وقت گذشته مریوان به نمایش گذاشته شد.

قدردانی از اطلاع رسانی جامع و به روز ایرنا 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به اطلاع رسانی لحظه‌ای، صحیح و جامع ایرنا از این حادثه اشاره و با قدردانی از پای کار بودن این رسانه، اضافه کرد: در بررسی به عمل آمده، ایرنا بیشترین و به روزترین خبرها را از آتش سوزی جنگل های مریوان داشت.

وی دفاع و دلسوزی برای زیست بوم را خارج از مرزهای سیاسی و جغرافیایی برشمرد و گفت: زاگرس گنجینه قدیمی و با ارزشی است که برخی سودجویان تیشه به ریشه آن می زنند ولی بیشتر مردم منطقه و زاگرس نشینان حافظ آن هستند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha