۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85201296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری دزفول حدود ۷۵۰ نیروی مازاد دارد

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 85201296
شهرداری دزفول حدود ۷۵۰ نیروی مازاد دارد

دزفول-ایرنا- شهردار دزفول درخصوص استخدام و ترافیک نیروهای شهرداری با بیان اینکه این شهرداری حدود ۷۵۰ نیروی مازاد دارد، گفت: طبق چارت سازمانی، شهرداری دزفول باید به اضافه نیروهای خدماتی، حداکثر حدود ۱۱۰۰ نیرو داشته باشد ولی در حال حاضر ۱۸۵۰ نیرو دارد.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: برای نخستین بار، رقم دقیق نیروی انسانی شهرداری دزفول در ماه گذشته احصا و مشخص شد شهرداری دزفول در قالب ۱۶ قرارداد مختلف، حدود ۱۸۵۰نفر و ۲۱ نیروی جایگزین به جز ۱۰۰ قرارداد خودرویی دارد درواقع حدود ۷۵۰ نیروی مازاد در شهرداری دزفول استخدام شدند که به معنی تحمیل هزینه بیشتر است.

شهرداری دزفول ماهانه افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه جاری دارد
شهردار دزفول گفت: ماهانه افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه جاری در شهرداری دزفول پرداخت می شود که بخش زیادی از آن مربوط به نیروهای مازاد است، با توافق شهرداری مقرر شد نیروی جدید استخدام نشود.
وی ادامه داد: با این وجود در حوزه ترافیک، انفورماتیک و نقشه بردار نیرو کم داریم، با وجود اینکه اتوبوس‌های شهرداری افزایش یافتند راننده اتوبوس نداریم؛ آتش نشانی از نظر نیروی انسانی، راننده و تجهیزات مشکل دارد که اگر نتوانیم نیروهای موجود را آموزش دهیم امتیازی گرفته می شود تا نیروهای متخصص به کار گرفته شوند.
وی تاکید کرد: اگر نیرویی استخدام شود هم نیرو و هم مدیر مربوطه تسویه حساب می شود. برای کاهش نیرو فراخوان بازنشستگی زدیم که فقط ۶ نفر اعلام آمادگی کردند.

شهردار دزفول در خصوص پروژه قائم و طاووس که به یک کابوس تبدیل شده نیز گفت: پروژه قائم و طاووس ۲ زخم کاری در دزفول هستند که به دغدغه شهروندان تبدیل شدند، با این وجود ارزشمندترین زمین دزفول چهارهکتاری است که کنار علی کله واقع شده است.
عتاب اهوازی افزود: زمین پروژه قائم، طاووس و دیگر زمین های شهر با هدف استفاده بهینه و ارزش افزوده از این املاک برای شهرداری شناسایی شدند.
وی ادامه داد: پروژه طاووس فقط در حد یک عکس در شهرداری وجود دارد و ابهاماتی در این خصوص وجود دارد؛ مشخص نیست خاک حفاری در کجا استفاده شده که ابهامات در حال بررسی است.
شهردار دزفول بیان کرد: زمین پروژه طاووس سند قطعی دارد و چهار هکتار است، با وجود اینکه پروژه قائم و طاووس بدنام شدند یک سرمایه و فرصت هستند، پروژه قائم نیز ابهاماتی دارد و دعواهای حقوقی و فنی زیادی دارد با این وجود وارث آن هستیم.
وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری حدود هشت تا ۱۰ گزارش با مستندات برای نهادهای نظارتی در این خصوص ارسال کرده تا اگر حقی از شهر ضایع شده اقدام شود، حدود هشت مدل بهره وری مناسب در خصوص پروزه قائم و طاووس در دست بررسی است که یکی از آنها تفاهم به بانک است و هیچ کدام قطعی نیست.
شهردار دزفول گفت: در تلاش برای ساخت ساحلی غربی دزفول هستیم که اگر تایید شود به یک هکتار از این زمین نیاز داریم، احتمال راه اندازی مجموعه گردشگری وجود دارد همه طرح ها در حال بررسی است در حال حاضر هیچ جمع بندی نشده است.
عتاب اهوازی تاکید کرد: بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد ریال ارزش زمین طاووس در نظر گرفته شده در حالی که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری است؛ ابتدا کارشناسی و در پایان بهترین پیشنهاد و طرح اجرا خواهد شد؛ اگر طرح کارشناسی تایید شددر کوتاهترین زمان بهره برداری می شود تا مردم از آن بهره مند شوند.
وی بیان کرد: پروژه قائم نیز مشکلات فنی و قضایی زیادی دارد، این پروژه از ۱۵ سال پیش طراحی شده و موادی که استفاده شده الان قابل استفاده نیست که در حال
بازطراحی است.
وی گفت: املاک جدید نیز شناسایی و ممیزی می شوند، تلاش می شود تا پایان سال جاری اقدام حقوقی برای آنها انجام خواهد شد.
وی در خصوص ساختمان شهرداری نیز گفت: این ساختمان باید کارشناسی شود تغییر کاربری را برای ساختمان شهرداری گرفتیم، مشاوران در حال برآورد و طراحی جدید هستند تا برای تکمیل آن تصمیم گیری شود؛ این موضوع باید سریع تعیین تکلیف شود.

قطع درختان پارک بعثت غیراصولی انجام شده است

شهردار دزفول در خصوص قطع درختان پارک بعثت نیز گفت: ۱۶۳ درخت در پارک بعثت بریده یا کف بر شده بودند که موضوع به نهادهای نظارتی و دستگاه قضا ارجاع شد که پس از اعلام رای نهایی اطلاعرسانی خواهد شد.
وی افزود: فرای بازگشت به وضع سابق درختان قطع شده، حدود ۱۵۰ میلیارد ریال بدون احتساب زمان نیاز است در صورتی که فقط حدود ۲۰ میلیارد ریال از فروش چوب این درختان عاید می شود؛ قطع درختان اصولی نبوده و در دست برررسی است.

حقوق از دست رفته شهرداری دزفول از قبل دکه‌ها و فضاهای تبلیغی رسیدگی می‌شود

شهردار دزفول درخصوص منابع درآمدی شهرداری دزفول گفت: ۱۶۳ آیتم درآمدی برای شهرداری‌ها وجود دارد که هر شهر تعدادی از این آیتم‌ها را شامل می شود.

وی افزود: متاسفانه شهرداری دزفول ماهانه مبلغی ‌از منابع درآمدی را از دست داده و با وجود تابلوهای تبلیغاتی، دکه‌ها و فضاهای تبلیغاتی مختلف درآمد شهرداری از آنها حدود ۶۰۰ میلیون ریال بود، این موضوع توسط کارشناسان بررسی و مقرر شد حقوق از دست رفته محاسبه شود.

عتاب اهوازی با بیان اینکه تابلوهای تبلیغاتی در حال پلاک گذاری هستند و باید قیمت گذاری شوند، اظهارکرد: هر ماه باید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال از این طریق وارد شهرداری می‌شد که می‌بایست زودتر به این موضوع پرداخته می‌شد اگرچه به طور قطع ساماندهی می‌شود.

وی درخصوص درآمدهای پایدار شهرداری گفت: مطالبات شهرداری از نهادهای دولتی و بخش‌های نظامی باید احصا و مطالبات مشخص شوند ضمن اینکه عوارض نوسازی نیازمند ممیزی است.

سرانه فضای سبز دزفول حدود ۱۵ مترمربع است

شهردار دزفول درخصوص فضای سبز نیز اظهارکرد: با وجود جنگل‌های سوم شعبان و نهادهای نظامی، سرانه فضای سبز دزفول حدود ۱۵ مترمربع است.

وی افزود: درخصوص گسترش فضای سبز و جایگزینی درختان کنوکارپوس اقداماتی در حال انجام است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول نیز با بیان اینکه توسعه فضای سبز این شهر و افزایش سرانه فضای سبز نیازمند زیرساخت است، گفت: قبلا بیشتر درخت کنوکارپوس در سطح شهر کاشته می‌شد که مشکلاتی ایجاد کرد.

محمدحسین خرمی افزود: قبلا آبیاری فضای سبز با تانکر انجام می‌شد اکنون اجرای لوله کشی برای آبیاری فضای سبز در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۳۱ هزار مترمربع از سرانه فضای سبز شهر دزفول لوله کشی شده و اکنون طراحی می‌شود که چه درختی کاشته شود تا متناسب با آن درختکاری شود؛ همه موارد کارشناسی شده‌اند و تا آبانماه قرار است حدود ۲۰ هزار مترمربع سرانه فضای سبز داشته باشیم.

هادی حلیم‌زاده معاون خدمات شهری شهرداری دزفول نیز گفت: در حال آماده سازی سه قرارداد درخصوص فضای سبز در مناطق مختلف هستیم، سرانه فضای سبز، نوع درخت، تعداد درختان شناسایی و در اختیار مشاور قرار داده شدند که قرار است ظرف ۲ هفته آینده وارد سامانه شوند.

وی افزود: شناسنامه فضای سبز در محله‌های مختلف شناسایی شدند که از مهرماه تحولی در این حوزه خواهیم داشت.

معاون امور شهری شهرداری دزفول درخصوص ساماندهی وانت بارها نیز گفت: حدود ۱۵۰ وانت بار در سطح شهر دزفول وجود دارد که حدود ۱۰۰ وانت بار از این تعداد در چهار بازارچه هستند.

وی افزود: ۵۰ وانت که به قانون تمکین نکردند به پارکینگ منتقل شدند؛ تا یک ماه و نیم دیگر همه وانت بارها ساماندهی می‌شوند.

جمع آوری ۹ واحد عرضه قلیان در پارک‌های برکه، علی کله و دووه

حلیم زاده درخصوص عرضه قلیان در بوستان‌های دزفول نیز گفت: حدود ۱۳ واحد عرضه قلیان در پارک برکه، علی کله و دووه وجود داشت که ۹ واحد جمع آوری شدند و تا هفته‌های آینده اقداماتی برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۱۷ قلیان تا الان جمع آوری و با حکم قضایی معدوم شدند.

شهردار دزفول نیز با بیان اینکه شهرداری در حوزه های مختلف طرح جامع نداشته است، گفت: اسناد پروژه عمرانی فراهم نبود در واقع طرح جامع ترافیک، عمرانی و اسناد فاز ۲ نداشتیم که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد هلدینگ طرح جامع خاتم که در جاهای مختلف قرارداد دارد اسناد فاز ۲ را برای شهرداری تهیه کند.

وی افزود: قرارداد بین شهرداری و این هلدینگ ۱۰۰ میلیارد است و قرار است تا ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح طراحی شده تا ۶ تا ۹ ماه آینده تحویل دهد.

انتصابات شهرداری ۱۰۰ درصد با نظر بنده انجام می‌شود

شهردار دزفول درخصوص انتصابات جدید در شهرداری نیز گفت: انتصابات با نظر ۱۰۰ درصد بنده انجام شده و شرط بنده از اول هم همین بوده است.

عتاب اهوازی افزود: اگر انتصابی تحمیل شود قبول نمی کنم و شهرداری دزفول را تحویل خواهم داد.

وی درخصوص عوارض آلایندگی نیز اظهارکرد: حق دزفول در عوارض آلایندگی ادا نشده است؛ موضوع را در وزارت کشور پیگیری کردیم و متوجه شدیم دزفول را شهر آلوده معرفی نکردند همین امر موجب اعتراض ما شد که در دست بررسی است و باید در استانداری تغییر یابد.

زیپ لاین با احداث جاده ساحلی غربی تخریب می‌شود

شهردار دزفول درخصوص زیپ لاین نیز گفت: زیپ لاین با احداث جاده ساحلی غربی تخریب می‌شود تا جزو جاده ساحلی شود.

عتاب اهوازی درخصوص فرصت‌های سرمایه گذاری دزفول نیز بیان کرد: بخاطر بدهی‌هایی که به بانک شهر داریم در لیست سیاه قرار داریم که با حل مشکل بدهی، فرصت سرمایه گذاری فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به قرارداد طرح جامع ترافیک افزود: شرکت موردنظر باید با یک شرکت حقوقی بسته می‌شد ولی این قرارداد با یک دانشگاه بسته شده که راهکاری برای آن تاکنون پیدا نشده است و پیگیر گرفتن مشاور ذی صلاح هستیم.

شهردار دزفول اضافه کرد: ۳۰ نقطه ترافیک داده شد ولی پنج نقطه طراحی شده توسط شورای عالی استان رد شده و صلاحیت مشاور تایید نشده است که احتمالا قرارداد فسخ خواهد شد.

عتاب اهوازی درخصوص ساخت و ساز مسکن ملی نیز گفت: شهرداری متولی ساخت و ساز مسکن ملی نیست با این وجود از حق و حقوق خود نمی‌گذریم؛ جلسات زیادی در این خصوص برگزار و مقرر شده حق شهرداری در سه مرحله پرداخت شود.

وی ادامه داد: آماده سازی معابری که در این محدوده انجام شده باید توسط راه و شهرسازی انجام و تحویل شهرداری داده شود.

شهردار دزفول درخصوص نصب تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک نیز گفت: قرار است این موضوع حل و فصل شود که برای این کار مستندات ما و اندیمشک ارسال شده اند.

وی با بیان اینکه از سال ۶۵ تاکنون طرح تفصیلی برای دزفول و اندیمشک انجام نشده است، افزود: اختلافی در این خصوص وجود دارد که مستندات ارائه شده‌اند و امیدواریم با وساطت استانداری این موضوع حل شود.

عتاب اهوازی اظهارکرد: طرح تفصیلی باید داده شود و بر اساس آن دیگر طرح‌های جامع ارائه شوند.

بدهی‌های ثبت شده شهرداری دزفول هفت هزار میلیارد ریال است

شهردار دزفول گفت: مبلغ بدهی‌های ثبت شده شهرداری دزفول هفت هزار میلیارد ریال است که برای جبران کمبودهایی که در شهرداری، معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های مختلف وجود دارد ۱۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به کمبودها و مشکلات شهرداری دزفول افزود: شهرداری دزفول نقشه‌بردار دارد ولی دوربین نقشه‌برداری مناسب ندارد.

عتاب اهوازی بیان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری مربوط به دهه ۶۰ است و با هزینه نگهداری سنگین درحال فعالیت است، هر لحظه ممکن است از سرویس خارج شود؛ برای خرید و نصب پکیج کامل کارخانه آسفالت جدید سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

شهردار دزفول درخصوص آزادسازی پیاده روها نیز گفت: تلاش می‌شود ساماندهی سد معبر خیابان ۴۵ متری تا یک ماه آینده انجام و پس از آن بقیه خیابانها ساماندهی شود.

۶۷ نیروی شهرداری در سایر نهادها مامور به خدمت هستند

عتاب اهوازی درخصوص نیروهای مامور به خدمت شهرداری در دیگر نهادها بیان کرد: حدود ۶۷ نیروی شهرداری مامور خدمت در دیگر نهادها هستند
که برای پرداخت حقوق این افراد سالانه حدود ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بزودی پایان مامور به خدمت نیروهای شهرداری اعلام می‌شود، درخصوص گم شدن ۱۲۰ میلیارد ریال قیر در دزفول نیز گفت: برخی کارشناسان اعلام کردند برای آسفالت انجام شده ۳۰۰ تن قیر اضافه مصرف شده که موضوع در دست بررسی است و درصورت نیاز برخورد خواهد شد.
شهردار دزفول بیان کرد: قیمت قیر مازاد مصرف شده به نرخ روز ۴۵ میلیارد ریال خواهد بود.

بلوارهای دزفول با تصاویر شهدا مزین می‌شوند

عتاب اهوازی درخصوص ثبت تصاویر شهدا در شهر گفت: ثبت تصاویر شهدا در دست انجام است که در بودجه سال آینده پیش بینی می‌شود و بلوارهای دزفول به تصاویر شهدا مزین خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات نمایندگی مجلس نیز اظهارکرد: برای انتخابات خط قرمز داریم و شهرداری دزفول تلاش دارد با ایجاد شور و نشاط، انتخاباتی پرشور برگزار شود.

شهردار دزفول تاکید کرد: به طور قطع از هیچ جناح سیاسی حمایت نخواهیم کرد.

وی درخصوص مبارزه با فساد در شهرداری گفت: شهرداری دزفول مانند هر سیستمی مبارزه با فساد را در اولویت دارد.

عتاب اهوازی افزود: واحد حقوقی و حراست موضوع‌های مطرح شده را بررسی و در صورت محرز شدن فساد، برخورد قانونی خواهد کرد.

دبیرخانه شهر جهانی کپو در دزفول افتتاح شده است

معاون فرهنگی شهرداری دزفول نیز در خصوص جهانی شدن کپوی دزفول نیز گفت: رویکرد ما توسعه و افزایش اشتغال از طریق صنایع دستی است.

حمید صادق جولا افزود: دبیرخانه شهر جهانی کپو در دزفول افتتاح و شهردار دبیر آن خواهد بود که از این طریق بستر لازم از طرف شهرداری دزفول برای توسعه و افزایش اشتغال از طریق کپوبافی فراهم خواهد شد.

شهردار دزفول در خصوص متولی خانه‌های تاریخی دزفول نیز با بیان اینکه ملاک ما در این خصوص قانون است، اظهارکرد: برخی خانه‌های تاریخی ثبت ملی و برخی ثبت ملی نیستند؛ طبق قانون، شهرداری‌ها موظف به بازسازی خانه های تاریخی در شهرها هستند.

عتاب اهوازی افزود: به دلیل اینکه میراث فرهنگی تخصص بازسازی خانه‌های تاریخی را دارد از این به بعد متولی بازسازی خانه های تاریخی میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید میراث فرهنگی بر بازسازی کارشناسی، نظارت داشته باشد و کلیه اقدامات طبق نظر کارشناسان انجام شوند .

شهردار دزفول اعلام کرد: استعلامات لازم به میراث فرهنگی ارجاع داده می شود و شهرداری که تخصص ندارد در این خصوص ورود نکند.

وی افزود: برای مالکان خانه های ثبت ملی نشده نیز حقوقی در نظر گرفته شده تا بهسازی خانه های تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود؛ هدف از این اقدام هماهنگی بیشتر بین میراث و شهرداری بود.

عتاب اهوازی درخصوص پارکینگ‌های سطح شهر نیز گفت: پارکینگ‌های دزفول یکی از آیتم های درآمدی شهرداری بودند که آنها از دست داده بودیم، سازمان حمل و نقل بار موظف است همه پارکینگ های سطح شهر را بررسی کند چرا که برخی پارکینگ‌ها مدت قراردادشان تمام شده و هنوز تحویل داده نشده‌اند.

وی افزود: سازمان پایانه ها موظف شده کلیه پارکینگ‌ها و فرصت‌های پارکینگ شهر را کارشناسی و مشکلات فنی را رفع و طی قرارداد محکمی واگذار کند.

۶۰۰ فضای پارکینگ با افتتاح مجموعه دروازه در دزفول بهره برداری می‌شود

شهردار دزفول با بیان اینکه وضعیت پارکینگ های سطح شهر از دست ما خارج شده است، گفت: مجموعه پارکینگ دروازه با مشارکت شهرداری و بانک ملل ساخته و به زودی افتتاح می شود که با افتتاح آن ۶۰۰ فضای پارکینگ به شهر اضافه خواهد شد.

وی افزود: فضای پارک مدرنیزه و فنی در این پارکینگ دیده شده که می تواند خبر خوبی برای شهروندان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha