۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹
کد خبر: 85201318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ شهر کشور به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک معرفی شدند

اراک - ایرنا - مدیر پروژه‌های شهر دوستدار کودک وزارت کشور گفت: ۱۲ شهر کشور از سال ۹۷ تاکنون با همکاری یونیسف در ایران به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، موسی پژوهان روز چهارشنبه در نشست خبری شورای اجرایی شهر دوستدار کودک افزود: این شهرها در این مدت به عنوان شهر پایلوت و شهر اصفهان به عنوان کاندید شهر دوستدار کودک معرفی شده‌است.

وی ادامه داد: سه هزار شهر دوستدار کودک در شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک یونیسف وجود دارد که این شهرها در حوزه‌های مختلف تعاملاتی با یکدیگر دارند و هیچ شهری از کشور ایران عضو این شبکه جهانی نیست.

مدیر پروژه‌های شهر دوستدار کودک وزارت کشور خاطرنشان کرد: نشان‌دار شهرهای کشور برای عضویت در شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک یونیسف از برنامه‌های وزارت کشور بوده و با اخذ این نشان، جزء سه هزار شهر دوستار جهان قرار می گیرد.

پژوهان گفت: با توجه به اقدامات که توسط شورای اسلامی شهر اراک در حال انجام بوده، امید است با تصویب کمیته ملی شهرهای دوستار کودک در کنار ۱۲ شهر و یا جایگزین شهرهای پایلوت دوستار کودک شود.

وی اظهار داشت: شهر اصفهان از ۲ سال گذشته هیچگونه فعالیتی در زمینه تبدیل این شهر به شهر دوستدار کودک نداشته و شهر اراک در این مدت با اقدامات مناسبی را در این حوزه انجام داده‌است.

تبدیل شهر اراک به عنوان شهر دوستار کودک در دستور کار شهرداری است

سرپرست شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: پیگیری تبدیل این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک در دستور کار بوده و امید است با تصویب مراجع مربوطه این مهم محقق شود.

«مجتبی قاسمی» افزود: شهر دوستدار کودک، دوستدار جوان، پدر و مادر نیز بوده و خدمات جامعی را به شهروندان ارایه می کند.

ترویج روح فرهنگ و معنویت در شهر از برنامه‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: شورای ششم تنها به دنبال ایجاد پل و زیرگذر در شهر نبوده بلکه ترویج روح روح فرهنگ و معنویت در دستور کار قرار دارد.

«پیمان عین القضاتی» افزود: بخشی از افزایش معضلات اجتماعی با وجود اینکه قوانینی در این حوزه وجود دارد مربوط به طرح‌های شهری بوده و باید در این حوزه تجدید نظرهایی صورت گیرد.

وی دامه داد: شورای عالی شهرسازی نیازمند اصلاح بوده و شهر دوستار کودک وصله‌ای برشهرهای بزرگ است که باید از ابتدا این مهم دیده می شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: انتخاب شهر اراک به عنوان شهر دوستار کودک و خانواده تاحدودی می تواند برخی از مشکلات این شهر را برطرف کند.

عین القضاتی افزود: شهر دوستار کودک، اجتماعی کردن کودکان بوده و در این شهر تربیت معنوی کودکان مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در کنار فقر مکان‌های تفریحی که در شهر اراک وجود دارد باید در مدیریت شهری از بین بردن فاصله بین نسلی مورد توجه قرار گیرد و شهرداری برای از بین بردن گسست شهری مسئولیت اجتماعی خود را پذیرا باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای اجرای طرح‌های متناسب با اقشار مختلف مردم در دره گردوی این شهر مطرح شده و ایجاد باغ آرزوها در این منطقه توسط کودکان در دستور کار قرار دارد.

وسایل بازی ۵۳ پارک اراک استاندارد سازی شد

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: وسایل بازی ۵۳ پارک این شهر استاندار سازی شده و اکنون وسیله بازی غیر استاندار در این شهر وجود ندارد.

«عباس خسروانی» افزود: انجام نقاشی دیواری برای ایجاد فضای با نشاط در شهر اراک و ایجاد مجلس کودک در شورای اسلامی این شهر از جمله اقدامات شورای اسلامی در راستای تبدیل شهر اراک به شهر دوستار کودک است.

وی ادامه داد: ۱۳ کودک در مجلس (پارلمان) کودک شهر اراک عضو بوده و مصوباتی را برای رفع مشکلات این شهر ارایه می دهند و اکنون چند طرح بر اساس مصوبات این مجلس در حال انجام است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ایجاد سه اتاق مادر کودک با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در بوستان مادر، کودک و ترمینال مسافربری این شهر از جمله مصوبات این مجلس‌است.

خسروانی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار کودک اکنون در شهر اراک وجود دارد که ایجاد نشاط اجتماعی در این شهر برای بهره مندی این کودکان از الزامات قانونی شورای شهر محسوب می شود.

وی از اختصاص ردیف بودجه برای تبدیل شهر اراک به شهر دوستار کودک خبرداد و افزود: ۴۷ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته و ۴۰ میلیارد ریال امسال برای تبدیل این شهر به شهر دوستار کودک اختصاص یافته‌است.

حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان اراک زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha