۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85201447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف بر ضروروت حل فوری بحران انسانی قره باغ تاکید کرد

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با آرارات میرزویان، همتای ارمنی خود، بر اولویت حل و فصل وضعیت بحرانی انسانی در قره باغ از طریق اجرای بیانیه‌های سه جانبه مسکو، ایروان و باکو تاکید کرده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: وزیران خارجه روسیه و ارمنستان، در مورد وضعیت کنونی قره باغ و روند حل اختلافات میان ارمنستان و آذربایجان گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه ۲۳ مرداد ماه نیز اعلام کرد که میخائیل گالوزین معاون وزیر خارجه روسیه و واگارشک هاروتونیان سفیر ارمنستان در مسکو درباره وضعیت کریدور لاچین گفت وگو کردند.

مقام‌های روسیه و ارمنستان درباره وضعیت کریدور لاچین و منطقه کوهستانی قره‌باغ بحث و تبادل نظر و بر اهمیت رعایت دقیق مجموعه توافقات بین رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ درباره عادی‌سازی روابط ارمنستان و آذربایجان تاکید کردند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، دو دیپلمات همچنین درباره موضوعات دوجانبه از جمله ارتقای گفت‌وگوهای سیاسی در همه سطوح و تقویت روابط اقتصادی صحبت کردند.

در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، چند شهروند جمهوری آذربایجانی که مدعی بودند کارشناس محیط زیست هستند، کریدور لاچین، تنها جاده متصل کننده ارمنستان و قره باغ کوهستانی را مسدود کردند.

جمهوری آذربایجان معتقد است که این اقدام اعتراضی به منظور مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و وسایل نقلیه غیرنظامی آزادانه در هر دو جهت حرکت می‌کنند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان می‌گوید انسداد کریدور لاچین موجب کمبود مواد غذایی در قره باغ کوهستانی شده است. ارمنستان برای رفع انسداد این جاده به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha