۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85201530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنتونوف: آمریکا از تعقیب اتباع روسیه در کشورهای ثالث خودداری کند

تهران- ایرنا- آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست تعقیب اتباع روس در کشورهای ثالث را متوقف کرده و استرداد همه روس‌های زندانی در ایالات متحده را در اولویت قرار دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، آنتونوف چهارشنبه در پیامی در تلگرام نوشت: روسیه همیشه با تعقیب روس‌ها توسط آمریکا در کشورهای ثالث مخالف بوده است. مسکو خواهان توقف چنین رویکردی است.

وی افزود: اما آمریکا همچنان در دنیای خودش به سر می‌برد و قوانین خودش را می‌سازد و منافع سایر کشورها را نادیده می‌گیرد. ما هرگز موافق چنین رویکردی نیستیم.

این دیپلمات با تاکید بر اینکه مسکو خواهان استرداد فوری همه اتباع روس در زندان‌های آمریکاست، نوشت: این اولویت مطلق ماست. ما برای بازگرداندن این افراد به میهن و خانواده‌هایشان در اسرع وقت تلاش می‌کنیم.

آنتونوف افزود: ما از سیاستمداران و رسانه‌های گروهی آمریکا می‌خواهیم که اجازه بدهند نهادهای ذیربط دو کشور در آرامش کار کنند و از بازی با سرنوشت مردم دست بردارند و اجازه بدهند افراد حرفه‌ای به دنبال راه حل‌های لازم باشند.

وی اظهار کرد: مساله مبادله زندانیان از طریق نهادهای ذیربط حل می‌شود و راهکار آن توسط روسای جمهوری آمریکا و روسیه در سال ۲۰۲۱ تعریف شد. این کانال ویژه کارایی خود را ثابت کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئیه گفته بود که مسکو و واشنگتن به رغم اختلاف‌هایشان، برای تبادل زندانیان همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha