۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85201569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: امنیت ایران اسلامی مدیون ایثارگری آزادگان است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: امنیت و عزت ایران اسلامی مدیون ایثارگری و از خودگذشتگی آزادگان در زندان های رژیم بعثی است.

به گزارش ایرنا، این بیانیه که نسخه ای از آن امروز پنجشنبه به دست ایرنا رسیده است، می افزاید: آزادگان گنجینه هایی هستند که در غربت غریب اسارت، شلاق های یزیدیان زمانه را به جان خود خریدند و تا مرز شهادت رفتند اما لحظه ای موجبات شادی و راحتی دشمن را فراهم نکردند.

در این بیانیه آمده است: این دلاور مردان به امام خود وفادار ماندند و آموزگار وفا و آزادگی در جهان معاصر شدند تا آنجا که اگر هنوز هم از سخت ترین لحظه اسارت هر آزاده ای بپرسیم، شکنجه ها را فراموش می کند و از غم سنگین غروب روز ارتحال امام خمینی(ره) می گوید.

این بیانیه می افزاید: آزادگان افتخار اسلام، فخر بشریت و گنجینه های عزت اسلامی هستند که لازم است در جهادی دیگر، برهوت جهان تشنه ی معنویت را به تبیین معنویت دوران اسارت خود سیراب کنند.

در این بیانیه آمده است: اینجانب به عنوان قطره ای از آحاد ملت قدرشناس ایران اسلامی به احترام جهادتان و همه رنج هایی که در راه خدا متحمل شدید، قدردان شما هستم.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

۲۶ مرداد سالروز آزادیِ آزادگان است، سربازانِ وطن که پس از سال‌ها اسارت در اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، به خاک پاک میهن بازگشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha