هرمزگان ۳۵ هزار مترمکعب آب شیرینکن در دست اجرا دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی به‌ویژه در روستاها و شهرهای دارای تنش آبی،  ۳۵ هزار مترمکعب آب‌شیرینکن در این استان در دست اجرا است.

عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آب شیرینکن‌ها در قالب ۱۲ سایت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان‌های قشم، سیریک، جاسک، بندرعباس، بندرلنگه و بستک ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سایت ها بیش از هشت شهر و ۱۷۹ روستا به پایداری آب خواهند رسید، بیان کرد: تلاش می‌شود بخشی از این آب شیرینکن‌ها تا پایان امسال و مابقی نیز تا سال آینده تکمیل و وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان یادآورشد: ۳۵ درصد منبع آب هرمزگان و ۵۰ درصد منبع آب بندرعباس از طریق شیرین‌سازی آب دریا و آب شیرینکن‌ها تامین می‌شود.

حمزه پور ادامه داد استان هرمزگان باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و همچنین پایین رفتن آب‌های زیرزمینی و کاهش آب سدها، سال‌های متمادی با مشکل کم آبی مواجه بوده که در این راستا تامین آب از طریق احداث آب شیرینکن‌ها و نمک زدایی آب دریا یک ضرورت است.

وی یادآورشد: علاوه براین به منظور آبرسانی به ۴۰۰ روستای هرمزگان، ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان نیز در دست اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان در زمینه راه‌اندازی این مجتمع‌های آبرسانی هزینه شده است که برای تکمیل نهایی به بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این اعتبارات در برنامه سالانه دولت است.

در زمان حاضر ۴۲ سایت آب شیرین کن نیز در هرمزگان فعال است که روزانه بیش از ۲۲۹ هزار و ۶۲۵ مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha