۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85201638
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انسان‌های موفق کسانی هستند که تسلیم شکست نمی شوند

رشت - ایرنا - دارنده رتبه پنجم در گروه آزمایشی رشته ریاضی و فیزیک از گیلان با بیان اینکه انسان‌های موفق کسانی هستند که تسلیم شکست نشدند، رمز موفقیت خود را پشتکار و تلاش مداوم در درس خواندن عنوان کرد.

امیرمحمد شربتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوره نخست و دوم متوسطه را در مدرسه استعدادهای درخشان میرزاکوچک خان شهرستان تالش گذراندم و علاقه زیادی به درس خواندن داشتم و از همان مقطع ابتدایی برای درس خواندن تلاش می کردم و این روند در دوره نخست و دوم متوسطه ادامه یافت و با تلاش مستمر در درس خواندن توانستم به این موفقیت دست یابم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی خود در مطالعه کتاب‌های درسی و اینکه روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه می‌کرد، اضافه کرد: تمام تلاشم تسلط بر این کتاب‌ها بود ضمن اینکه کتاب غیردرسی، کمک آموزشی هم مطالعه می‌کردم.

شربتی با بیان اینکه دانش آموزان برای موفقیت باید از مقطع ابتدایی و دوره نخست متوسطه خودشان را برای دوره دبیرستان و کنکور آماده کنند، اضافه کرد: کوشش و اراده رمز موفقیت در کارها است و دانش‌آموزان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

دارنده رتبه پنجم در گروه آزمایشی رشته ریاضی و فنی از گیلان، صبوری در کارها از جمله در درس خواندن را مهم دانست و خاطر نشان کرد: توصیه من به همه دانش‌آموزان این است که صبور باشند و دچار یاس و ناامیدی نشوند؛در مواجهه با شکست نیز ناامید نشوند.

وی با بیان اینکه انسان‌های موفق کسانی هستند که شکست خوردند و هرگز تسلیم نشدند و این تسلیم نشدن و مقاومت خیلی مهم است، اضافه کرد: هیچ وقت نباید در کارها ناامید شد، امیدواری و توکل بر خداوند هرگز فراموش نشود.

شربتی با اشاره به نقش معلمان در موفقیت خود و ضمن قدردانی از آنان و مدیر و معاونان مدرسه استعدادهای درخشان میرزاکوچک خان تالش بیان کرد: معلمان، مدیران و معاونان مدرسه همیشه پیگیر درس خواندن من بودند و قدردان آنان هستم.

وی با قدردانی از پدر و مادرش برای کسب این موفقیت بیان کرد: خانواده من در همه شرایط پشتیبانم بودند و فراهم آوردن فضایی آرام به من امید می دادند و اگر در آزمون نمره دلخواه را نمی گرفتم با امیدواری دادن مشوق من در ادامه مسیر برای موفقیت می شدند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.از مجموع داوطلبان شرکت کننده در کنکور امسال گیلان، سه هزار و ۵۴۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، ۱۲ هزار نفر در گروه علوم تجربی، هشت هزار و ۹۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، هزار و ۵۲۵ نفر در گروه هنر و افزون بر سه هزار نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha