سرهنگ مجید باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۱۹ نفر در مسیرهای درون شهری این استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۹ نفر از عابران پیاده بوده اند که این رقم نگران کننده است.
این مسوول، میانگین سنی جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی درون شهرهای استان زنجان را طی چهار ماهه نخست امسال ۳۱ سال ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد پنج نفر خانم و ۱۴ نفر آقا بودند.
وی یادآور شد: بیشتر این حوادث در طول کمربندی های زنجان به خصوص کمربندی شمالی رخ داده است که طی این مدت ۲ نفر از عابران پیاده با عبور از نرده های بلوار این کمربندی با وسایل نقلیه برخورد کرده و جان خود را از دست داده اند.
باقری تاکید کرد: در موضوع ایجاد گذرگاههای مخصوص عابر پیاده از جمله خط کشی های این گذرگاه ها و ایجاد و نصب تجهیزات لازم در پل های هوایی عابر پیاده کم کاری شده است.
وی اظهار داشت: در برخی از خیابانها و معابر گذرگاه عابر پیاده تعریف نشده و این درحالی است که پلیس در آموزش های خود به کودکان در مدارس یا سالخوردگان بر عبور عابران از محل های خط کشی شده تاکید دارد.
باقری با بیان اینکه همه افراد باید به حقوق خود آشنا باشند و آن را از متولیان امر طلب کنند، خاطرنشان کرد: پل های عابر پیاده ایجاد شده در سطح شهر نیز فاقد پله برقی و آسانسور است که متولیان امر، علت نبود این تجهیزات لازم را سرقت های انجام شده اعلام می کنند در حالی که این امر دلیل قانع کننده ای نیست بلکه شهرداری باید تردد همه افراد جامعه به خصوص کودکان و افراد سالخورده و آسیب پذیر را در سطح خیابانها و معابر شهر تسهیل کند.
وی برخی پل های عابر ایجاد شده در سطح شهر را عملا غیرقابل استفاده دانست و گفت: این پل ها اغلب با پله های غیراستاندارد و ارتفاع بسیار بالایی است که معمولا استفاده از آن را دشوار و برای برخی افراد غیرممکن کرده است.
باقری بر لزوم فرهنگسازی جهت عبور و مرور صحیح، اصولی و قانونی عابران و رانندگان در سطح خیابانها اشاره کرد و افزود: عابران پیاده و رانندگان باید به حق و حقوق خود آشنا و قانع باشند تا از آسیب های ترافیکی در امان باشند.
نظر شما