۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85201691
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولتخانه صفوی قزوین باید به مردم معرفی شود

قزوین - ایرنا -معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با ناکید بر ضرورت احیای دولتخانه صفوی،گفت: این مجموعه بزرگ تاریخی و اهمیت آن باید به مردم معرفی و شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش تبار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دولتخانه صفوی در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدا قزوینی ها باید این مجموعه را به خوبی بشناسند و در سطح ملی نیز باید دولتخانه صفوی به خوبی معرفی و شناسانده شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احیای دولتخانه صفوی باید در سطح ملی انجام شود،اظهار کرد: در درجه اول برای احیای این مجموعه باید روی گراند هتل متمرکز شد و زمینه احیا و بهره برداری و باززنده سازی این مکان تاریخی را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: باید ضمن تعریف مشوق برای سرمایه گذاران این مجموعه تاریخی، یک برنامه زمان بندی شده را برای تکمیل ساماندهی دولتخانه صفوی تهیه کرد.

کوشش تبار اظهار کرد: اختصاص منابع دولتی برای کمک به احیای این مجموعه نیز باید مورد توجه قرار گرفت.

این مسوول با بیان اینکه در دولتخانه صفوی با عناصر مذهب و دین نیز سروکار داریم،اظهار کرد: بقعه چهارانبیاء یک بنای زیارتگاهی شاخص است که می تواند در سطح بین المللی نیز مطرح شود.

وی یادآور شد: مجموعه دولتخانه صفوی می‌تواند بازی برد برای بخش خصوصی و دولت باشد؛ همچنین باید توجه قزوینی‌ها بر این مجموعه نیز تابیده شود تا فضایی پر تکاپو برای شناخته شدن فرهنگ و تاریخ استان قزوین باشد و به یک برند در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، دولتخانه صفوی قزوین از وسیع ترین و باشکوه ترین مجموعه های تاریخی کشور و یادگار بیش از نیم قرن پایتختی این شهر در دوره صفویه به شمار می رود.

این مجموعه تاریخی با ۶ هکتار وسعت که داخل آن را یک باغ احاطه کرده است، در هسته مرکزی و در دل بافت تاریخی قزوین قرار دارد.

کاخ چهلستون یا عمارت کلاه فرنگی، سردر رفیع عالی قاپو، بقعه چهارانبیاء، گراند هتل و مدرسه امید از بناهای تاریخی باقی مانده در دولتخانه صفوی به شمار می روند که هرکدام در گوشه و کناری از این مجموعه تاریخی قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha