خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۶۷ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون بیش از ۷۸ هزار تُن محصول گندمِ مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که این مقدار در مقایسه با سال قبل ۶۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مقدم روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی افزود: تاکنون از مجموع مطالبه گندمکاران این شهرستان حدود ۵۹۰ میلیارد ریال به حساب آنان واریز شده و مابقی مطالبه نیز به زودی واریز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های مناسب دولت سیزدهم در افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، یادآور شد: امسال ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۱۹ هزار و ۸۴۶ هکتار آن به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تاکید کرد: امسال در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد تولید این محصول افزایش یافته است.

مقدم با اشاره به اینکه افزایش سطح زیر کشت محصول گندم موجب کاهش کشت محصولات آب بر و اصلاح الگوی کشت در شهرستان میاندوآب شده است، ادامه داد: گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان خریداری می شود.

خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۶۷ درصد افزایش یافت

تولید ۸۷۵ تُن دانه روغنی کلزا در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: امسال ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش داشت.

مقدم افزود: تاکنون بیش از ۷۹۴ تن محصول کلزای تولیدی کشاورزان این شهرستان توسط مرکز خرید تضمینی سیمینه گوگ تپه و ۶۳ تُن نیز توسط یکی از صنایع تبدیلی شهرستان خریداری شده که در مجموع ۸۵۷ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میاندوآب برداشت شده است.

کلزا (Brassica napus) از گیاهان دانه ‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است؛ دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین بوده و به خاطر اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha