۱۳۰ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- نماینده وزارت کشور در امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به تدریج برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی از قصرشیرین تا مرز خسروی به این مرز اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا؛ «محمد مهدی احمدی» روز پنجشنبه در مراسم بدرقه ۲۰ دستگاه اتوبوس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه به مرز خسروی در توقفگاه ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال نیز وظیفه حمل و نقل زائران اربعین حسینی از قصر شیرین تا مرز خسروی به عهده سازمان حمل و نقل مسافر و شهرداری کرمانشاه است، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور باید ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی به مرز خسروی اعزام شوند.

وی گفت: نخستین کاروان اعزامی به مرز خسروی صبح امروز با استعداد ۲۰ دستگاه صورت گرفت و به تدریج در روزهای آتی باقی اتوبوس‌ها نیز اعزام می‌شوند.

نماینده وزارت کشور در امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی تمام ناوگان حمل و نقلی از قصرشیرین تا مرز خسروی به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

احمدی در خصوص بازه زمانی خدمات‌رسانی به زائران در مرز خسروی گفت: تا اتمام برنامه زیارتی اربعین و بازگشت آخرین زائر مرز خسروی تمام ناوگان حمل و نقل در مرز خدمات‌رسانی می‌کنند.

خسروی نزدیکترین مسیر زائران ایرانی به کربلای معلی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه ی زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

این مرز در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha