تفاهمنامه ایجاد مرکز تامین مالی از بازار سرمایه در خراسان رضوی منعقد شد

مشهد-ایرنا- تفاهمنامه سه جانبه به منظور ایجاد مرکز تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای بنگاههای اقتصادی خراسان رضوی طی مراسمی بین سازمان بورس و اوراق بهادار، استانداری و همچنین اتاق بازرگانی مشهد منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهمنامه روز پنجشنبه در همایش «سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» بین «مجید عشقی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و «محمدرضا توکلی زاده» رییس اتاق بازرگانی مشهد به امضا رسید.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در تشریح مفاد این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری و اتاق بازرگانی خراسان رضوی با سازمان بورس و اوراق بهادار کشور برای برگزاری دوره های آموزشی شکل گرفته است.

رضا خواجه نائینی افزود: تامین مالی از طریق بورس، تسریع در پذیرش شرکتها و بنگاه های اقتصادی در بورس و معرفی شرکتهای توانمند استان خراسان رضوی به سازمان بورس و تسریع در پذیرش شرکتها در بورس از جمله محورهای این دوره های آموزشی است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برون رفت از شرایط سخت نیاز به نگاه جدید و عملیات تحولی دارد، برای مقابله با دنیای استکبار باید رویکرد اندیشه ای و نرم افزاری داشت و با برنامه ریزی وارد میدان عمل شویم.

یعقوبعلی نظری بیان کرد: پنج حوزه تحولی در اقتصاد استان خراسان رضوی به عنوان سند تحول دولت، را در دستور کار قرار داده ایم که شامل کشاورزی، صنعت، معدن، زیارت و تامین مالی است و نگاه تحولی در همه این حوزه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مساله جدی در خصوص تامین منابع مالی، بانک محوری بودن آن است، افزود: در این راستا باید مزیتهای خراسان رضوی در حوزه های صنعت و معدن، زیارت، صادرات،ترانزیت و کشاورزی مدنظر قرار گیرد، اما این موضوع صرفا از طریق بانکها تامین نمی شود، لذا مراجع تامین مالی متعددی برای طرحهای مختلف در نظر گرفته ایم که یکی از آنها بورس است.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به منظور تامین مالی پروژه ها در حوزه های مختلف اقتصادی استان از سازمان بورس و اوراق بهادار خواسته شد تا مرکزی برای تامین منابع مالی از طریق بورس در استان راه اندازی شود و صاحبان سرمایه و بنگاه های تولیدی در این زمینه آموزشهای لازم را فرا بگیرند.

وی اظهار داشت: این مرکز به بنگاه های اقتصادی که به دلیل فرسودگی خط تولید یا نداشتن بازار یا منابع مالی لازم ضعیف شده اند، کمک خواهد کرد به منابع مالی لازم از طریق بورس دست یابند.

نظری با اشاره به سهم اندک بنگاه های اقتصادی استان در بازار بورس گفت: ۱۰۰ شرکت در استان آمادگی ورود به بازار بورس را دارند و تا سال ۱۴۰۲ به منظور تامین مالی از طریق ورود به بورس این شرکتها عددی تقریبا به میزان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را باید در نظر گرفت.

وی بیان داشت: با راه اندازی مرکز تامین مالی در خراسان رضوی زمینه ورود شرکتها به بورس فراهم خواهد شد و در این مرکز واحدهایی که ظرفیت لازم برای ورود به بازار بورس را داشته باشند را شناسایی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha