وزنه برداران مرودشتی پیکر شهید مدافع حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مدال باران کردند
پیکر شهید جهانگیری همراه با مدال های اهدایی قهرمانان

شیراز-ایرنا- شماری از قهرمانان وزنه برداری شهرستان مرودشت از توابع استان فارس مدال های جهانی و آسیایی خود را به محمد جهانگیری شهید مدافع حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) تقدیم و پیکر این قهرمان ملی را مدال باران کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزشکاران و قهرمانان ملی همیشه با تاسی از روحیه جوانمردی و ایثارهمچون جهان پهلوان تختی همواره در مناسبت های مختلف حضوریافته و نشان می دهند که روحیه پهلوانی دارند و مدال های ارزشمند خود را نثار کسانی می کنند که قهرمان و مدافع امنیت هستند.

اما این بار وزنه برداران مرودشتی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع جنازه پیکرپاک شهید محمد جهانگیری حضور یافته ودست به کار بسیارشایسته ای زدند ومدال هایشان را روی پیکر مدافع حرم شاهچراغ (ع) گذاشتند تا به پاس حماسه ای که این ناجی آفریده و مانع از کشتار بیشتر زائران شده، به نوعی قدردانی کنند که جای تقدیر دارد.

مرودشت قطب وزنه برداری، قطب ایثار و جوانمردی

شهرستان مرودشت از سالیان دور یکی از قطب های وزنه برداری در کشور بوده است که بارها وزنه برداران این دیار برای کشورشان در میادین داخلی و خارجی افتخار کسب کردند اما این بار دست به ابتکار جالب و شایسته ای زدند تا قطب جوانمردی و گذشت هم باشند.

سجاد بهروزی دارنده مدال طلا و برنز آسیا و مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان، ابوالفضل زارع دارنده سه نشان طلای مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان ۲۰۲۳ آسیا که اخیرا در هندوستان برگزار شد، علیرضا نصیری دارنده سه مدال نقره آسیایی هندوستان و فرهاد قلی زاده دارنده ۲ نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز آسیا، وزنه برداران مرودشتی بودند که مدالهایشان تقدیم به شهید محمد جهانگیری کردند.

وزنه برداران مرودشتی پیکر شهید مدافع حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مدال باران کردند
ورزشکاران مرودشتی

به گزارش ایرنا امروز پنجشنبه پیکر مطهر شهید محمد جهانگیری از نیروهای حفاظت حرم شاهچراغ (ع) که در حادثه تروریستی در این حرم به شهادت رسید با حضور گسترده و پرشور مردم شهر مرودشت تشییع و سپس پیکر مطهر این شهید بزرگوار به روستای کناره این شهرستان منتقل و درگلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه سال جاری با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تاکنون ۲ نفر شهید و هفت نفر(پنج نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شده است.

همچنین حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha