۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85202087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه کلاهبردار اینترنتی در نجف‌آباد دستگیر شدند

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبر: 85202087
سه کلاهبردار اینترنتی در نجف‌آباد دستگیر شدند

اصفهان- ایرنا - فرمانده انتظامی نجف‌آباد از شناسایی و دستگیری سه کلاهبردار اینترنتی که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد ریال از حساب تعدادی از شهروندان این شهرستان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ میثم گوهری آرانی روز پنجشنبه افزود: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی آنان، پیگیری این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهمان با ارسال پیامک با موضوع "ابلاغیه از قوه قضائیه" حاوی لینک جعلی به برخی از شهروندان ؛ از ضعف آگاهی آنان سوء استفاده کرده و با کلیک مال باختگان بر روی لینک جعلی، اطلاعات حساب خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و مبالغی از حساب آنان کسر شده است .

سرهنگ گوهری آرانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و بررسی اظهارات شاکیان در نهایت سه کلاهبردار سایبری را شناسایی و دستگیر کردند و تمام مبالغ برداشت شده به حساب مال باختگان برگشت داده شد.

رئیس پلیس نجف‌آباد تاکید کرد: ابلاغیه‌های قضایی با سرشماره "عدل ایران" ارسال می‌شود و پیامک اصلی سامانه "ثنا" فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغیه قضایی نیازی به واریز وجه نیست.

به گزارش ایرنا، شهرستان نجف آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha