۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای امور فرهنگی مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای امور فرهنگی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه به‌مناسبت هفته تشکل‌ها در مجمع عمومی سمن‌ها تاکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد بدون هیچ چشم‌داشتی به‌دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی باید یاریگر سمن‌ها باشند تا آینده کشور تضمین شود.

حیدری به نقش مشارکت‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی به مشارکت مردمی نیاز دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف یادآور شد: سمن‌ها با حضور فعال خود و برقراری پیوند بین مردم و حکومت نقش تاثیرگذار در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علاوه بر تحریم‌ها، جنگ هیبریدی و تلاش‌های دیگر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اما استکبار جهانی تلاش می‌کند تا صدای مردم ایران در دنیا شنیده نشود.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشت، درمان و سلامت چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم گفت: مردمی‌سازی بخش‌های مختلف کشور از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های این دولت به‌شمار می‌رود.

حیدری برگزاری نشست‌های تخصصی اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد با مسوولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان را ضروری اعلام و تاکید کرد: سمن‌ها با بهره‌مندی از خرد جمعی و فعالیت جهادی به‌منظور گره‌گشایی از کار مردم و برای تحول‌آفرینی در بخش‌های مختلف به دولت سیزدهم کمک کنند.

وی احیای مساجد و تقویت پایه‌های اسلام را ضروری دانست و افزود: در این صورت آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و دشمن از رسیدن به اهداف خود نااُمید می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به کمک‌های اثرگذار خیران نیک‌اندیش در بخش‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد نخبگان و مراکز رشد و فناوری به‌طور خاص در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اُمیدآفرینی بین مردم با روی کار آمدن دولت سیزدهم یادآور شد: انتظار می‌رود اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به تقویت جهاد تبیین در جامعه و بازگرداندن سرمایه اجتماعی کمک کنند.

حیدری با اشاره به تلاش دولت سیزدهم رفع مشکلات مرتبط با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت استان از رتبه یکم و دوم نرخ بیکاری با هشت پله صعود به رده دهم رسید.

وی با اشاره به جهاد آب‌رسانی به روستاها و اجرای طرح‌های پایدار آبی در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم گفت: توسعه گلخانه‌ها، مجتمع‌های دامپروری و گردشگری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، تهیه طرح جامع آب و تراز کردن ناترازی‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این دولت به‌شمار می‌رود.

حیدری با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور تاکید کرد:آزادگان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هزینه‌های فراوانی دادند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به برگزاری انتخابات سال‌جاری اشاره و تاکید کرد: دشمن برای مایوس کردن مردم با هدف جلوگیری از حضور در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کند اما باید با اُمیدآفرینی در جامعه این توطئه را خنثی و زمینه حضور حداکثری و پُرشور مردم در انتخابات را فراهم کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر هست مصوبه خاص برای توسعه چهارمحال و بختیاری داشته است و در سفر رییس‌جمهور به استان ۲۴۵ مصوبه دیگر برای توسعه این استان صادر شد.

حیدری تصریح کرد: البته علاوه بر اقدامات انجام شده مشکلاتی هم وجود دارد که با پیگیری‌های مستمر برای رفع این مشکلات تلاش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha