اراضی تشنه مازندران در انتظار باران/ شالیزارها سیراب می‌شود؟

ساری- ایرنا- هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و تداوم هوای گرم در چند روز آینده، پیش بینی کرد که هوای مازندران از هفته آینده به‌تدریج خنک شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش بینی کرد که از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر همراه باشد که این وضعیت علاوه بر کاهش شدت گرما، ابرناکی آسمان و رطوبت بالا را به همراه خواهد داشت.
هواشناسی با اشاره به تداوم هوای گرم و شرجی از امروز تا پایان هفته، متوسط دمای هوای این استان در روز جاری را ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد.
با کاهشی شدن دمای هوا از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، مطابق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه کاهش در روز دوشنبه بین ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز پنجشنبه با چند درجه کاهش در روز دوشنبه به ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

بارش باران در انتظار اراضی تشنه مازندران/ شالیزارها سیراب می‌شود؟

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای از هفته آینده کاهش می شود و میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز دوشنبه بین ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در طی امروز و فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرده است.
آسمان مازندران در روز شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، در ارتفاعات با رگبار و رعد و و برق پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر همراه خواهد بود.
شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه آینده نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر ابری در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری و قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۵.۲ و بلده با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوا شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود یک درجه کاهش خواهد یافت.
وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

بارش باران در انتظار اراضی تشنه مازندران/ شالیزارها سیراب می‌شود؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha