نماینده مجلس: برخی مسوولان در  جنگ شناختی از پیشرفت‌های کشور آگاهی ندارند

مشهد-ایرنا- نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی متولیان و مسوولان کشور از جمله بعضی مسوولان استان در این جنگ شناختی از پیشرفت‌ها و کارهای انجام شده در کشور آگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زنگنه روز پنجشنبه در شورای اداری خراسان رضوی افزود: ما مسوولان باید به پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده اشراف داشته باشیم تا در این جنگ پیروز شویم، فرمانده‌ای پیروز است که در جنگ به خودش، هدفش و پیروزی اعتقاد داشته باشد.

وی در تشریح اقدامات مثبت صورت گرفته گفت: سال ۱۴۰۱ از نظر بستن بودجه بی‌نظیر بود چنانچه سال گذشته از ۲۶۰ هزار میلیاردد تومان (همت) بودجه عمرانی تقریبا ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه دریافت سود سهام شرکت‌های دولتی با بیش از ۱۷۰ درصد تحقق روبرو هستیم و این نشان می‌دهد دولت، دولت سلامتی است.

زنگنه اظهار داشت: واریز حساب‌های دولتی در حساب خزانه اقدام بسیار بزرگی بود که بالاخره انجام شد هر چند این اقدام معارضانی داشت، علت اینکه هنوز مطالبه گندمکاران کامل پرداخت نشده نیز این است که برخی شرکت‌های پخش و پالایش حساب خود را در قالب حساب خزانه پرداخت نکرده اند.

سال‌های قبل حقوق دولتی معادن چه شد؟

وی بیان داشت: سال پیش حقوق دولتی از فعالیت معادن حدود چهار هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۴۵ همت رسید سوال اینجاست سال‌های گذشته این پول‌ها و حقوق دولتی کجا بود؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حوزه اجتماعی طی ۲ سال گذشته سه بحران بزرگ را پشت سر گذاشتیم یکی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بحث توقف فعالیت پمپ بنزین‌ها بود و سپس حادثه متروپل به وقوع پیوست و پس از آن نیز آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ را تجربه کردیم.

وی تورم موجود در کشور از سال ۱۳۹۸ تاکنون را ناشی از نرخ ارز دانست و گفت: در حال حاضر تفاوت نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تا ارز ۵۰ هزار تومانی باز هم ایجاد رانت می کند و مشکلات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

در آستانه خودکفایی در گندم هستیم

این نماینده مجلس اقدام پارسال دولت برای خرید تضمینی گندم را یک "انقلاب" عنوان کرد و گفت: تا امروز ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری کردیم و اگر این روند به عدد ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسیم به خودکفایی در تولید گندم می‌رسیم.

زنگنه اضافه کرد: امسال در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران با وجود برخی مشکلاتی که ذکر شد و محدودیت‌ها و قدری کم سلیقگی سازمان برنامه و بودجه مواجه شدیم، البته تلاش می‌شود مطالبات گندمکاران تا چند هفته آینده پرداخت شود.

وی به تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال به کمیته امداد و ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز به بهزیستی تخصیص یافته است.

مجلس و دولت با هم تعامل دارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت تعامل خوبی با هم دارند و مدیران تحت تاثیر فضای رسانه‌ای در این خصوص قرار نگیرند.

زنگنه بیان داشت: سر قضیه وزیر کشور قاطبه نمایندگان مشکلی با این موضوع ندارند، گاهی در مجلس کسی دادی می‌زند و گاهی مجلس نیز تصمیمی می‌گیرد که برگرفته از خردجمعی نیست.

وی به بودجه زیارت نیز پرداخت و اظهار داشت: شورای ملی زیارت مکلف شد سند جامع قانون زیارت را بنوسید، در این قانون ۱۰ درصد ظرفیت‌های عمرانی وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی نفت در خراسان رضوی، قم و فارس افزایش یابد و به این مناطق اختصاص یابد، این موضوع در صحن علنی مجلس انشالله مصوب خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha