ستاد تسهیل تولید در سطح ملی برای هر استان برگزار می‌شود 

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: ستاد تسهیل کشور برای رفع مشکلات تولیدکنندگان هر استان با حضور استاندار در مرکز و با حضور مسوولان ملی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش‌تبار پنجشنبه شب در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با بیان اینکه مصوبات این جلسات نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی استان دارد، افزود: شورای بخش خصوصی و دولت، محلی مناسب برای ایده پردازی های سرمایه گذاران و ارائه راهکارهای عملیاتی توسعه استان هاست.

وی فعالان بخش خصوصی با حمایت های دولتی می‌تواند پیشران رونق و توسعه کشور باشند، اظهار کرد: بخش خصوصی، سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی نقش بسیار موثری در توسعه کشور دارند که این نقش با توجه به سهم قابل توجه بخش خصوصی از نرخ سرمایه گذاری، در این استان بسیار پررنگ‌تر است.

کوشش تبار از برگزاری ستاد تسهیل کشوری برای رفع مشکلات تولید کنندگان هر استان در مرکز خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات حوزه تولید در هر استان با حضور استاندار هر استان طرح های کلان هر استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری مطرح و برای رفع مشکلات آن واحدها تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
وی با بیان اینکه تا کنون سه استان در این ستاد شرکت کردند، یاد آور شد : برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع در سطح ملی یک جلسه خاص هر استان باید داشته باشد.
معاون وزیر کشور با اشاره نقش بانک‌ها در توسعه اقتصاد هر استان، بانک ها را پیشران حرکت هر استان دانست و تصریح کرد : در هر استانی بانک‌ها همراهی می کنند تولید کنندگان کمترین مشکل را دارند و فعالیت های حوزه تولید با شتاب بیشتری دنبال می شود.
وی خاطر نشان کرد : طی جلسه‌ای با حضور رییس جمهور مقرر شد؛ ستاد تسهیل و رفع موانع در سطح ملی یک جلسه خاص هر استان داشته باشد و هر مشکلاتی که حس می کنید از سطح استان بالاتر است جمع می شود و ما در سطح ملی و با حضور استاندار و دبیر ستاد ملی پیگیری کنیم.
کوشش تبار در ادامه با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان و فعالیت ۱۴۰ شرکت در استان قزوین افزود: باید نقش شرکت های دانش بنیان برای بهره وری در حوزه های مختلف در استان جدی گرفته شود و از فعالیت و حضور این شرکت های استقبال شود.
این مسوول افزود: هم اکنون ۷۰۰ واحد غیر راکد در استان قزوین داریم که بیش از ۴۰ درصد آنها غیر قابل احیا بوده و باید چاره اندیشی شود، خوشبختانه طی یکسال گذشته ۸۵ واحد راکد صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشت .
وی خاطرنشان کرد: استان قزوین رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری در کشور را دارد و این قابل تقدیر است و همچنین در شاخص بهبود وضعیت کسب و کار هم رتبه هفت کشور را دارد که قابل توجه است.
کوشش تبار با تاکید بر صنعت گردشگری استان قزوین افزود: سرمایه گذاری در طرح دولتخانه صفوی با ریسک پایین و ارزش افزوده بالاست که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.
وی امنیت سرمایه گذاری در استان قزوین را بالا دانست ، تصریح کرد: به بخش خصوصی باید اعتماد کنیم و روند صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود.

در ادامه این نشست چند واحد صنعتی در استان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha