۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳
کد خبر: 85202273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نکونام: با کسی تعارف ندارم؛ بدون اجازه من بازیکنی جذب نمی‌شود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در کارم تعارف ندارم. هیچ بازیکنی بدون نظر من جذب نخواهد شد. من قانون و زبان فوتبال را می‌دانم.

به گزارش پنجشنبه‌شب ایرنا، جواد نکونام در نشست خبری پس از پایان بازی با ملوان که با پیروزی یک بر صفر تیمش به پایان رسید، اظهار داشت: در ابتدای بازی و روی یک غفلت به حریف پنالتی دادیم اما سید حسین حسینی با مهار این پنالتی استقلال را در بازی نگه داشت.

وی افزود: به خوبی می‌دانستیم ملوان چطور و چگونه فوتبال بازی خواهد کرد. آنها بازی مستقیم انجام می‌دهند و رو به استفاده از توپ سوم می‌آورند. متاسفانه باید بگویم روی ضربات بلند برنامه نداشتیم و حتی روی توپ‌های سوم و اوت دستی به مشکل خوردیم اما در مجموع خوب بودیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: در دقیقه ۲۷ یا ۲۸ درون محوطه جریمه حریف اتفاقی افتاد که به نظرم مشکوک بود. اما اگر پنالتی هم می‌گرفتند اتفاقی نمی‌افتاد.

نکونام افزود: مدافعان ما مقابل تیمی که می‌خواهد بازی مستقیم انجام بدهد باید حواس‌جمع عمل می‌کردند. سعی کردیم به عقب زمین و بازی مستقیم حریف حواس‌مان باشد. تلاش کردیم توپ‌های سوم را در این نیمه بگیریم و اوت‌های دستی را ببریم. همچنین تلاش کردیم در نیمه دوم این کنترل را انجام دهیم شاید به‌خصوص در برخی صحنه‌ها آن هم به خاطر خستگی بازیکنان و به این دلیل که نمی‌توانستیم تغییری انجام بدهیم به ویژه تغییرات زودهنگام، چون اگر اتفاقی می‌افتاد دیگر بازیکن جایگزین در برخی پست‌ها نداریم و قدرت ریسک‌مان کمتر بود.

سرمربی استقلال ادامه داد: باید از حضور هواداران در ورزشگاه استفاده کنیم. اگر بازی در انزلی برگزار می‌شد هواداران ملوان می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند. واقعاً انرژی‌مان بدون هواداران کم می‌شود. این موضوع فقط مربوط به استقلال نیست بلکه برای همه تیم‌ها است. الان می‌خواهیم به اصفهان برویم و بازی کنیم. هواداران سپاهان خیلی در این بازی تاثیر دارند.

سرمربی استقلال اضافه کرد: با همین بضاعت و شرایطی که داریم جلو می‌رویم، باید دید در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. سال‌ها است هوادار استقلال هستم اما تاکنون چنین شرایطی را ندیده بودم. در تمام دوران فوتبال خودم هم تجربه چنین موضوعی را نداشتم. فکر نمی‌کنم تاکنون چنین شرایطی برای یک مربی در استقلال پیش آمده باشد ولی به عشق هواداران‌ و لطف آنها که همیشه من را شرمنده کرده‌اند و حامی بازیکنان بودند، قرار شد کارمان را انجام بدهیم.

نکونام گفت: در کارم تعارف ندارم. هیچ بازیکنی بدون نظر من جذب نخواهد شد. منتظر محمد بازیکن باکیفیتی بود اما به خاطر سقف بودجه مجبور شدیم او را به تیم‌های دیگر بدهیم. نفراتی که در استقلال بازی می‌کنند قطعاً بهترین کیفیت را دارند چون استقلال تیم بزرگی است و بازیکن بزرگ برای باشگاه بزرگ است. شاید این نفرات در مراحلی اشتباهاتی داشته‌اند اما اصلاً به این موضوع نگاه نمی‌کنم چون آنها بهترین هستند و کیفیت واقعی خود را هم نشان می‌دهند. من کاری نکردم و این توانایی خودشان است.

وی اظهار داشت: در فوتبال دو تیم برای بردن بازی می‌کنند و فقط یک تیم می‌برد. یادم است سال گذشته استقلال در یک مسابقه یک بر صفر جلو و در کورس قهرمانی بود. من آن مسابقه را به عنوان یک مربی آنالیز می‌کردم. بی‌مهابا جلو رفتن تا گل دوم و گل سوم را بزنند اما گل تساوی را خوردند، اسم آن بازی را نمی‌برم شاید درست نباشد اما باید بدانیم که باید خوب بازی کنیم و ببریم. البته سه امتیاز و پیروزی را می‌خواهیم. اگر خوب یا بد بازی کنیم باید ببریم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: جواد نکونام از کارلوس کی‌روش خیلی الگو گرفته است. صحبت دوستان من نیست اما اگر کارلوس کی‌روش شوم بهترین روز زندگی‌ام است. او در فوتبال ایران تاثیرگذار بود و کارهای بزرگی را انجام داد.

نکونام افزود: اینکه مدیرعامل باشگاه از من حمایت کرده و بگوید با پنجم یا چهاردهم شدن حامی من است، سبب خوشحالی است اما من قانون و زبان فوتبال را بلد هستم،چ. باید آنقدر بجنگم و تلاش کنم تا به موفقیت برسم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha