۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85202282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا ۴ نیروی امنیتی روسیه را به اتهام نقش داشتن در مسمومیت رهبر مخالفان تحریم کرد

نیویورک- ایرنا- ایالات متحده آمریکا چهار فرد مرتبط با سرویس امنیتی روسیه را به اتهام نقش داشتن در مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه  در سال ۲۰۲۰  که اکنون زندانی است، تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این چهار فرد به سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) مرتبط هستند و دو نفر از آنها در میان عوامل اصلی مسمومیت ناوالنی هستند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه ای گفت: "امروز ما به ولادیمیر پوتین و حکومت او یادآوری می کنیم که جنگ بی رحمانه و بی دلیل آن علیه اوکراین و همچنان همچنین نقض حقوق بشر مردم روسیه نیز عواقب دارد."

الکسی ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی است جمعه ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

الکسی ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ ترین منتقد ولادیمیرپوتین بوده ، در دادگاههای قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ و نیم زندان محکوم شد و سازمان او به عنوان " سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شدند.

ناوالنی و حامیانش معتقدند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha