۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85202383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در قزوین رکورد سال گذشته را شکست

قزوین - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری با ۱۷۹ هزار تن تاکنون رکورد سال گذشته را شکسته است.

حسن جلیلوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته تمام خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین ۱۷۸ هزار تن بود که که امسال از این رقم عبور کرده ایم و توانستیم رکورد تازه‌ای را به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در خرید تضمینی گندم و ذخیره سازی آن بحث خرید کیفی بود که خوشبختانه در تمام ۲۲ مرکز خرید استان این موضوع رعایت شد و با وجود سخت گیری‌ها شاهد افزایش رشد خرید گندم بودیم.

جلیلوند، میزان مطالبات گندمکاران را حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال، معادل ۴۳ درصد آن به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی پرداخت‌های نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسوول در ادامه به خشکسالی و کاهش میزان بارش در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش ۴۲ درصدی میزان بارش ها و سهم ناچیز منابع آبی در شبکه آبیاری دشت قزوین، عملکرد تولید و خرید تضمینی گندم در استان رضایت بخش بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم تا اواسط شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و هنوز خرید در برخی از مناطق زراعی در شهرستان‌ها ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha