۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85202405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چابک سازی نباید به قیمت ضربه خوردن به دانشگاه پیام نور منجر شود

بوشهر_ ایرنا_ رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: ما مخالف آمایش و چابک سازی دانشگاه پیام نور نیستیم ولی نباید این چابک سازی به قیمت ضربه خوردن به بیش از 400 هزار دانشجو در کشور منجر شود.

به گزارش ایرنا، محمد چمکوری روز جمعه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیام نور به عنوان دانشگاهی که باید در این مقطع حمایت شود، نباید در مسیری قرار گیرد که حذف و در ترکیبی دیگری ادغام شود.

وی افزود: برخی دانشجویان این دانشگاه از لحاظ مالی در مضیقه هستند که با کمترین هزینه ممکن در دانشگاه تحصیل می کنند و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند نه اینکه خبر تعطیلی دانشگاه به آنها اعلام و زمینه نگرانی آنها فراهم شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر تصریح کرد: این دانشگاه به عنوان یکی از استانداردترین دانشگاه‌های کشور است چرا باید جمع و در سایر مراکز دانشگاهی ادغام شود و چرا باید دانشگاه پیام نور به تاراج برده شود؟

چمکوری افزود: اگر قرار است مراکز زیر یکهزار نفر دانشگاه پیام نور جمع آوری شود باید تصمیم گیری پیرامون این موضوع توسط مجموع مدیریتی دانشگاه انجام شود.

وی ادامه داد: ما مخالف آمایش و چابک سازی پیام نور نیستیم ولی نباید این چابک سازی به قیمت ضربه خوردن دانشگاه پیام نور با بیش از 400 هزار دانشجو در کشور باشد.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر بیان کرد: از دولت انقلابی انتظار داریم از استفلال این دانشگاه حمایت کند و اجازه ندهد همانند حذف جهاد سازندگی، این اتفاق برای این دانشگاه نیز اتفاق بیافتد.

وی گفت: چنانچه که بنا بر فعالیت دانشگاه پیام بر مبنای حضور باشد بدون تردید این رویکرد به کاهش قدرت مالی دانشگاه شده و دانشگاه به تدریج با وابستگی مالی رو به نابودی می رود.

چمکوری اظهار کرد: بسیار از مراکز پیام نور موقوفه و با هزینه مردمی ساخته شده که با این وضعیت واگذاری این مراکز به سایر دانشگاه عقلانی و منطقی به نظر نمی رسد.

در حاشیه این آیین ریاست و شماری از کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر نامه ای با مضمون ضرورت جلوگیری از تعطیلی آموزش نیمه حضوری و ادغام مراکز دانشگاه پیام نور با سایر مراکز امضا و برای پیگیری تحویل نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی دادند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کم هزینه و با بهره‌وری بالا برای کشور و مردم است که به طور قطع نباید متحمل تصمیم‎های غیرکارشناسی و بدون دقت شود و همچنین باید برای هرگونه ساماندهی، نظرات مجموعه پیام نور نیز در سطح‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

عبدالکریم جمیری اظهار کرد: به هر حال وقتی لایحه‌ای لایحه‌ای‌ در مجلس و در قالب‌های مختلف مطرح می‌شود ممکن است ایده یک فرد باشد یا اینکه نظر دولت باشد که در کمیته‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌‎گیرد.

وی بیان کرد: اکنون موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه موضوعی مربوط به کمیسیون تلفیق است که در این کمیسیون شاید نظرات و دیدگاه‌های متناقضی مطرح شود که این موضوع در نهایت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمیری ادامه داد: با نگاهی که در مجلس وجود دارد موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر مرکزهای دانشگاه در مجلس به تصویب نمی‌رسد و جایی برای نگرانی مجموعه پیام نور وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha