جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی ۲۰ درصد افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال‌های گذشته ماهانه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شد که این میزان در یکسال اخیر به بیش از پنج میلیون قطعه رسیده است.

خسرو شهبازی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره علت این افزایش افزود: حمایت دولت از تولید کنندگان مرغ و همچنین سلامت جوجه و مرغ‌های استان از نظر عدم ابتلا به بیماری‌هایی مثل آنفلوانزای مرغی و نیوکاسل هم می‌تواند در این زمینه موثر بوده باشد.

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، در خرداد ماه سال‌جاری پنج میلیون قطعه و در تیرماه پنج میلیون و ۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان ثبت شده است.

شهبازی اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه تاکنون چهار میلیون و ۱۱۲ هزار قطعه جوجه ریزی ثبت شده‌ و پیش بینی می‌شود این مقدار افزایش یابد و تا پایان ماه به پنج میلیون قطعه برسد.

جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی ۲۰ درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه نیاز استان و استان‌های همجوار چهار میلیون قطعه جوجه در ماه است، گفت: در ماه بیش از یک میلیون قطعه میزان تولید افزایش یافته و سعی می‌شود تا در تامین نیاز بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه در صورت مازاد بودن تولید مرغ شرکت پشتیبانی امور دام آماده خریداری و ذخیره گوشت مرغ است، اضافه کرد: متوسط مصرف سرانه گوشت مرغ کشور ۲۴ کیلوگرم در نظر گرفته شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان غربی انجام شد

بیش از سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی انجام شد

میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربی ۳۰ درصد افزایش یافته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: در این استان میانگین مصرف سرانه بالاست و به ۲۸ کیلوگرم رسیده‌ که علت آن شاید پایین بودن قیمت مرغ نسبت به سایر محصولات و فرآورده‌های مشابه است.

شهبازی تاکید کرد: سال گذشته روزانه ۲۲۰ تن گوشت مرغ وارد بازار می‌شد ولی در ماه‌های اخیر این میزان به ۲۷۵ تن افزایش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha