۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85202446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی اسکان ۱۰ هزار زائر اربعین در نجف توسط مواکب لرستان

خرم آباد - ایرنا - مسوول هماهنگ کننده مجمع مردمی مواکب لرستان در نجف اشرف گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی امسال توسط مواکب مستقر استان در نجف اشرف اسکان یابند.

"امیرحسین ابراهیمی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مواکب امام رضا (ع) ازنا، آبشار عاطفه ها از خرم آباد، خواهران حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان کوهدشت و شهدای بانک ملی خرم آباد در شهر نجف عراق به زائران اربعین حسینی خدمت می کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه پارسال ۲۰ هزار وعده غذای گرم توسط این مواکب میان زائران حسینی توزیع شده است اضافه کرد: باتوجه به تجارب سال گذشته، امسال یک موکب به خواهران و سه موکب به برادران اختصاص یافته است.

ابراهیمی مهمترین خدمات قابل ارائه در این موکب ها را اسکان زوار، طبخ و توزیع غذا، ارائه خدمات پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی لرستان و برپایی مجالس مذهبی برشمرد و گفت: ۱۰۰ خادم این مواکب، کار خدمت رسانی به زائران حسینی را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر با توجه به تغییر فصل و گرمای هوا، زائران با مشکلاتی همچون کمبود یخ، کمبود امکانات سرمایشی، لزوم افزایش فضا جهت اسکان و کمبود حمام و سرویس های بهداشتی مواجه هستند.

ابراهیمی افزود: مواکب تاکنون عمدتا با کمک های مردمی و برخی تسهیلات دولت و نهادهای انقلابی فعالیت داشته اند و امسال نیز جهت رفع مشکلات موجود، رایزنی هایی با مسوولان انجام و جلساتی نیز با مواکب برگزار شده که تجمیع و بسیج امکانات از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

وی با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم جهت ترمیم امکانات مستهلک مواکب ادامه داد: همکاری با موکب داران عراقی از دیگر اقدامات انجام شده جهت تجمیع ظرفیت ها و خدمت رسانی شایسته تر به زائران حسینی بوده است.

وی با بیان اینکه حرکت خادمان مواکب به سمت عراق از دوم و سوم شهریورماه آغاز خواهد شد بیان کرد: در مجموع مواکب استان تا ۱۲ شهریورماه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر نجف حضور خواهند داشت و تفاوتی میان ملیت زوار جهت خدمت رسانی نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: اربعین، تجلی امت واحد اسلام و جلوه کامل آن در عصر ظهور امام عصر (عج) است و مواکب لرستان، علاوه بر سایر استان ها به زائران کشورهای مختلف نیز خدمت رسانی می کنند چراکه همه بر سر سفره اهل بیت(ع) مهمان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha