قهرمان وزنه‌برداری آسیا: برای حضور در مسابقات المپیک تلاش می‌کنم+فیلم

اردبیل - ایرنا - قهرمان نوجوانان مسابقات وزنه‌برداری آسیا گفت: در گام نخست برای کسب مدال در مسابقات جهانی مکزیک تلاش می‌کنم اما هدف اصلی و مهم من حضور و کسب مدال در مسابقات المپیک است.

طاها نعمتی مقدم وزنه‌بردار نوجوان کشورمان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هشت سال است وزنه می‌زند و چهار سال هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کند، افزود: همه تلاش خود را می‌کنم ضمن کسب سهمیه المپیک در این مسابقات مدال خوش‌رنگ کسب کرده و دین خود را به مردم و وطنم انجام دهم.

وی درباره پیکارهای اخیر وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن به میزبانی دهلی‌نو بیان کرد: سطح این دور از رقابت‌ها در مقایسه با گذشته افزایش یافته بود و من در این رقابت‌ها با کسب سه مدال طلا در رده سنی نوجوانان و ۲ برنز و یک نقره در رده سنی جوانان در مجموع موفق به کسب ۶ مدال رنکارنگ برای کشورمان شدم.

وزنه‌بردار نوجوان کشورمان با بیان اینکه من متولد سال ۱۳۸۴ بوده و در رده سنی نوجوانان در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در بیستمین دوره مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در دهلی نو کشور هند شرکت کرده بودم، اظهار کرد: در این رقابت‌ها در حرکت اول و دوم یک ضرب وزنه‌های ۱۶۰ و ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرده و به مدال طلای یک ضرب رسیدم.

عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان اضافه کرد: در حرکت اول و دوم دوضرب نیز وزنه‌های ۱۹۰ و ۲۰۰ کیلوگرمی را مهار کردم و با مجموع ۳۶۶ کیلوگرم به طلای دوضرب و مجموع دست یافتم.

نعمتی ادامه داد: با اینکه هنوز سن من به رده جوانان نرسیده است، اما با محاسبه وزنه‌های زده شده در بین جوانان شرکت کننده در این مسابقات نیز موفق به کسب ۲ مدال برنز و یک مدال نقره شدم.

وزنه‌بردار قهرمان کشورمان گفت: قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در تمرینات بارها رکورد جهان در یک ضرب و ۲ ضرب را زده بودم.

نعمتی مقدم با بیان اینکه رکورد جهان در دسته ۱۰۲+ در رده سنی نوجوانان در حرکت یک ضرب ۱۷۱ کیلوگرم و در حرکت دوضرب ۲۲۵ کیلوگرم است، افزود: بارها در تمرینات و پیش مربیان زحمتکش بیشتر از این وزنه‌ها را بالای سر بردم اما شرایط مسابقه را هم باید در نظر گرفت.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی هند و تفاوت آن با آب و هوای ایران اظهار کرد: مولفه های زیادی در ورزش و مسابقات حرفه ای برای موفقیت و ثبت رکورد جدید دخیل هستند و شرایط آب و هوایی و تطبیق یافتن ورزشکار با آن شرایط خاص نیز یکی از این مولفه ها است.

وزنه‌برداری کره، ازبکستان، چین و هند پیشرفت کرده است

عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: در سال های اخیر وزنه برداری کشورهای کره، ازبکستان، چین و هند پیشرفت های چشمگیری داشته است.

نعمتی مقدم افزود: با اینکه تمامی کشورها برای پیشرفت وزنه برداری خود و حضور مقتدرانه در مسابقات بین المللی، جهانی و المپیک تلاش می کنند اما با برنامه‌ریزی‌های خوبی که توسط مسئولان صورت گرفته است، وزنه برداری ایران یک سر وگردن بالاتر از وزنه برداری این کشورهاست.

وی که به اردوی تیم ملی وزنه برداری دعوت شده است گفت: در گام اول تلاش می کنم در مسابقات جهانی مکزیک که ۲۲ آبان ماه برگزار می‌شود بهترین نتیجه را کسب کنم.

این وزنه بردار نوجوان کشورمان بیان کرد: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کشورمان و استعداد جوانان در صورت تامین زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم وزنه برداری ایران به جایگاه حقیقی خود خواهد رسید و در دنیا حرف اول را خواهد زد.

وزنه‌برداری ایران آینده روشنی دارد

قهرمان آسیا همچنین با اشاره به استعدادهای وزنه برداری اردبیل گفت: در مسابقات آسیایی هند امیر محمد سلیمانی وزنه بردار مشگین شهری هم که در وزن ۸۹ کیلو وزنه می زند، توانست طلای یک ضرب و نقره مجموع را کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توانی رکوردهای وزنه برداران اردبیلی را جابجا کنی، گفت: همه تلاشم را می‌کنم بهترین نتایج را برای کشورم به دست بیاورم.

قهرمان وزنه‌برداری آسیا: برای حضور در مسابقات المپیک تلاش می‌کنم

نعمتی مقدم با اشاره به عملکرد خوب وزنه‌بردارهای جوانان و نوجوانان کشورمان در مسابقات آسیایی و پشتوانه‌سازی مناسب در تیم‌های ملی پایه، افزود: با حضور افتخارآفرین‌های سابق در راس فدراسیون، وزنه برداری ایران با یک برنامه‌ریزی درست پیش می‌رود و در آینده چهره‌های مطرحی در وزنه‌برداری ایران خواهیم داشت.

وی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری به ویژه رئیس فدراسیون بیان کرد: حضور مدال‌آوران سابق و قهرمانان نامی جهان در این فدراسیون علاوه بر برگرداندن آرامش به این رشته ورزشی در کشور باعث افتخار ورزشکاران نیز است.

این وزنه بردار نوجوان کشورمان اضافه کرد: عملکرد مناسب وزنه‌برداران ایران در دو رده سنی نوجوانان و جوانان نشان از بسترسازی مناسب فدراسیون برای توجه به استعدادها است و با تداوم این روند در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی از وزنه برداری ایران خواهیم شنید.

قهرمانان واقعی شهدا هستند

قهرمان آسیا با اشاره به تقدیم مدال خود به شهید دهقانی گفت: به برکت خون این شهید موفق شدم در رقابتهای آسیایی ۶ مدال کسب کنم و خود را مدیون شهدا و دعای خانواده آنها می دانم.

نعمتی مقدم در پایان ضمن احترام به همه پیشکسوتان وزنه برداری اظهار کرد: از مهدی مهدی زاده مربی ام در اردبیل، سید هادی پانزوان مربی تیم ملی و کمک مربی های تیم ملی آقایان مرتضی رضایی و سجاد بهروزی به خاطر زحمات شبانه روزی و بی دریغشان نهایت کمال تشکر را داشته بی نهایت سپاسگزارم.

به گزارش ایرنا، طاها نعمتی مقدم وزنه بردار اردبیلی و عضو تیم ملی سال گذشته نیز در دسته ۱۰۲+ مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا که در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد، با مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی در حرکت یک ضرب و وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی در دو ضرب سه مدال طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع را از آن خود کرده و لقب قوی ترین نوجوان آسیا را نیز به خود اختصاص داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha