حمایت روسیه از ایفای نقش همه کشورها در نظام بین‌الملل

تهران- ایرنا- وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تشکیل جهان چند قطبی زمان بر بوده و باید مبتنی بر قانون و نظام بین المللی باشد، گفت: مسکو از شنیده شدن صدای همه کشورها در فرایند تصمیم‌سازی جهانی حمایت می کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» در پیامی به ششمین همایش بین المللی «دیپلمات های جوان» در «کازان» واقع در جمهوری تاتارستان روسیه، اعلام کرد: کرملین آماده است تا براساس اصول برابری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر با همه کشورهای تعامل نزدیک داشته باشد.

این مقام روس با اشاره به شعار ششمین همایش «دیپلمات های جوان» که «دیپلماسی در جهان چندقطبی» است، گفت: تشکیل جهان چندقطبی فرایندی زمان‌بر است که باید مبتنی بر قانون بین الملل باشد و تنوع فرهنگی و تمدنی جهان را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایرنا، افزایش قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی چین، روسیه، هند، برزیل و برخی قدرت های نوظهور دیگر در آسیا، آمریکای لاتین و دیگر مناطق جهان، فشارها بر نظام تک قطبی مبتنی بر آمریکا را افزایش داده است. بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه بر تجدیدنظر در نظم فعلی جهانی و حرکت نظام بین الملل به سمت جهان چندقطبی تاکید دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha